Löneadministratör Till Alten
Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2018-07-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör Till Alten" (publicerad 2018-08-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg,
Härryda,
Trollhättan,
Uddevalla,
Grästorp eller i
hela Sverige Vill du jobba i en internationell miljö med hela löneprocessen, trivs med att arbeta i team och vill vara en del av en stor ekonomiavdelning? Tveka då inte att söka tjänsten som Löneadministratör på ALTEN!
Som löneadministratör ansvarar du för hela löneprocessen fram till utbetalningen och skapandet av bokföringsunderlag tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen. Löneavdelningen består idag av 6 löneadministratörer, 1 lönespecialist samt lönechef. Nu växer avdelningen och vi söker ytterligare en kollega till teamet.
Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:
• Löpande löneadministration
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Tjänstebilsadministration
• Reseräkningar
• Administration av ITP-försäkringar
• Administration av företagets gruppförsäkringar
• Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Då ALTEN verkar i en internationell miljö krävs det att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.
Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, med placeringsort i Göteborg.
Som person trivs du med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Du är kommunikativ och positiv. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du trivs i en roll där du tar ansvar och motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig förändring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
OM ALTEN
På ALTEN utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Life Science, Defence & Aerospace samt Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av ALTEN Group har vi över 28000 medarbetare och är verksamma i 20 länder.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 21 augusti men urval kan komma att ske löpande under processens gång. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta lönechef Caroline Caous till
caroline.caous@alten.se eller på 072-886 66 80. Vi kommer tyvärr inte ha möjlighet att besvara frågor mellan v. 30-32.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-07-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHR-avdelningen, Alten
FöretagAlten Sverige AB
AdressAlten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg
KontorsadressTheres Svenssons gata 15, Göteborg
Jobbnummer 4235271
Observera att sista ansökningsdag har passerat.