Löneadministratör Till Alten

Alten Sverige AB / Säljarjobb / Göteborg
2018-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör Till Alten" (publicerad 2018-08-14) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Vill du jobba i en internationell miljö med hela löneprocessen, trivs med att arbeta i team och vill vara en del av en stor ekonomiavdelning? Tveka då inte att söka tjänsten som Löneadministratör på ALTEN! Löneavdelningen består idag av 6 löneadministratörer, 1 lönespecialist samt lönechef.

Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen ansvar du för hela löneprocessen fram till utbetalningen och skapandet av bokföringsunderlag.

Rollen innefattar följande arbetsuppgifter:
• Löpande löneadministration
• Kontakt med myndigheter
• Skattedeklarationer
• Statistik
• Tjänstebilsadministration
• Reseräkningar
• Administration av ITP-försäkringar
• Administration av företagets gruppförsäkringar
• Övriga frågor angående lön och anställning, både mot anställda och chefer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration och vi ser gärna att du har något eller några års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom lönesystemet Hogia+. Då ALTEN verkar i en internationell miljö krävs det att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

Som person trivs du med att arbeta i team och i en serviceinriktad roll. Du är kommunikativ och positiv. Ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och lösningsfokuserat. Du trivs i en roll där du tar ansvar och motiveras av att arbeta i en verksamhet under ständig förändring. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, med placeringsort i Göteborg.

OM ALTEN

På ALTEN utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom de mest engagerade teknik- och IT-konsulterna. Våra kunder återfinns inom branscher som Infrastructure, Energy, Telecom, Automotive, Life Science, Defence & Aerospace samt Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av ALTEN Group har vi över 27000 medarbetare och är verksamma i 20 länder.

Ansök så snart som möjligt då rekryteringsprocessen pågår löpande, dock senast 12 februari. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta lönechef Caroline Caous till caroline.caous@alten.se eller på 072-886 66 80.

Har du frågor kring processen är du välkommen att kontakta Sara Henriksson, HR Partner på ALTEN, på sara.henriksson@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-02-13

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
3960991

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: