Löneadministratör till Adecco sökes
Adecco Sweden AB, Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Göteborg i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Göteborg Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Nu söker Adecco Finance & Legal en löneadministratör för uppdrag hos en kund i Göteborg!
Publiceringsdatum2008-06-10Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör kommer du att ansvara för löneadministrationsarbete för hela företaget - då ordinarie löneadministratör är på utbildning och delvis arbetar med nytt lönesystem. Du kommer att svara för administration effektivitet, såsom uppdatering av personalhandbok etc. Vidare kommer du att bistå med utbildning/information i tidsredovisningssystemet samt ingå i â€?helpdeskâ€? avseende samma område. Du kommer även att arbeta med övrig personaladministration kring rekrytering, utbildning, introduktion etc. samt ansvara för dokumenthandlingar.
ErfarenheterDet är et krav att du har erfarenhet av lönearbete, gärna i kommunens lönesystem PLM.
PA-utbildning med löneinriktning eller 3-årig gymnasiekompetens inom ekonomlinje.
Kunskap i arbetsrätt/pensionsfrågor.
Gärna påbyggnad i redovisning och skattefrågor.
Datakörkort/färdighet i data och redovisningsprogram.
Dina personliga egenskaperSom person skall du vara serviceminded och ha vilja att hjälpa till där det behövs. Du skall vara stresstålig och kunna ha många bollar i luften. Arbetet kräver sifferminne och att du är noggrann. Samarbetsförmåga och vilja att arbeta i team är en absolut förutsättning.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vi erbjuder
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Fakta om anställningen
Tjänsten som Löneadministratör kommer att tillsättas omgående och avser perioden 14 juli t.o.m. mars 2009, heltid med sedvanliga kontorsarbetstider.
Ansök
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån tjänsten 181/52156 Löneadministratör).
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Liina Haablahe på tel: 031-720 72 81.
Välkommen att söka!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-30
KontaktLiina Haablahe, Rekryteringsansvarig, 031 720 72 81,
liina.haablahe@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB, Göteborg
Företagspresentation
AdressAdecco Sweden AB, Göteborg
41105 Göteborg
KontorsadressS:t Eriksgatan3
Göteborg
KontaktuppgifterTelefonnummer: 031-725 45 00
Faxnummer: 031-7254593
E-postadress:
gothenburg@adecco.se Jobbnummer 246196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.