Löneadministratör som anställd eller egenföretagare
Klättercentret Stockholm AB / Administratörsjobb / Sollentuna
2022-07-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör som anställd eller egenföretagare" (publicerad 2022-09-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klättercentret Stockholm AB i Sollentuna,
Solna,
Stockholm,
Uppsala,
Västerås eller i
hela Sverige Klättercentret söker en löneadministratör!
Är du en noggrann person som är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och trivs i en administrativ roll där du får ta eget ansvar? Då kan tjänsten som löneadministratör hos oss på Klättercentret vara något för dig!
Klättercentret Stockholm AB driver idag den största klätterverksamheten i Sverige räknat till omsättning och antal anläggningar. I takt med att Klättercentret fortsätter expandera behöver vi också förstärkning till våra administrativa roller. Vi söker nu en löneadministratör som tillsammans med vår löneansvarig kommer ha hand om all lönehantering för hela Klättercentret.
I rollen som löneadministratör på Klättercentret kommer du att arbeta med hela löneprocessen. Arbetsuppgifterna består bland annat av löneberedning, lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar, uträkning av slutlöner, ta fram arbetsgivarintyg samt assistera vår HR-administratör med tjänstepensioner.
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och är bekväm med att arbeta i flera olika system. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete och genom god kommunikation med kollegor. Du samarbetar väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer såväl internt som externt, du har även mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt. För att trivas i rollen behöver du också periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning. Något vi värdesätter högt för denna tjänst, i synnerhet för personer med mindre erfarenhet inom området, är en nyfikenhet och vilja att lära sig mer om löneadministration.
Kunskaper och erfarenheter
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom området och viss erfarenhet alternativt minst några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Visma är det mycket meriterande, andra system vi arbetar i är Fortnox, BRP, och Quinyx (ingen erfarenhet krävs).
Publiceringsdatum2022-07-01Om företagetLön inom Klättercentret är en del av vår HR-avdelning som består av en HR-chef, en HR-generalist, en HR-administratör som hanterar avtal och pensioner samt en löneansvarig. Klättercentret består idag av fyra bolag (Stockholm, Malmö, Uppsala och Västerås) som tillsammans har 7 anläggningar och över 300 anställda.
Om tjänstenTjänsten är initialt på 40% och för denna tjänst tillämpas förtroendearbetstid med möjligheten att kombinera distansarbete med arbete i våra kontorslokaler inom Klättercentret Akalla (och arbete på andra anläggningar vid behov). Utöver en vanlig anställning finns möjligheten att som egenföretagare ta Klättercentret som kund (tjänsten är annars tillsvidare med 6 mån provanställning).
Så ansöker duUrval och intervjuer påbörjas i slutet av juli/augusti och pågår löpande därefter, önskad start är under september/oktober. Sök genom att mejla CV och personligt brev till
ansokan@klattercentret.se, titulera mejlet med "Ansökan - Löneadministratör".
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-31
AdressKlättercentret Stockholm AB
Vandagatan 3
16474 Kista
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Klättercentret Stockholm AB (org.nr 556643-8676),
https://www.klattercentret.se/ Vandagatan 3 (
visa karta)
164 74 KISTA
Ansökan E-post:
ansokan@klattercentret.se Arbetsplats Akalla
Jobbnummer 6790663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.