Löneadministratör sökes till Veidekke!

Framtiden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av löneadministration? Gillar du att vidareutveckla processer? Här finns möjlighet att arbeta som processdriven löneadministratör hos Veidekke!

Publiceringsdatum
2019-06-13

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett löneteam som leds av en lönechef. Funktionen ingår inom HR och ansvarar för lönehanteringen för ca 1 700 medarbetare inom Veidekke. Lönearbetet görs i Agda PS.
Som löneadministratör kommer du att arbeta brett inom hela löneområdet och med hela löneprocessen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se till att tidsrapporteringen fungerar som den ska samt att kontrollera exempelvis sjuklöner, tolka kollektivavtal, hantera avvikelser, pensioner och försäkringar, statistik, kontrolluppgifter, utlägg och reseräkningar. Du kommer även att sköta administrationen kring företagets bilar. Det kan även förekomma att du åker ut och utbildar anställda inom Veidekke inom löneområdet. Du kommer att ha daglig kontakt med medarbetare och chefer ute i organisationen.

Du kommer att arbeta runt 80% med löneadministration. Resterande 20% kommer man att arbeta med processarbete och vidareutveckling. Utvecklingen kommer handla om att man förbättrar gällande rutiner och arbetssätt. I dagsläget sköts en del av arbetet manuellt och man vill hela tiden effektivisera och förbättra sitt arbete. Har du ett systemperspektiv, ett logiskt seende där du förstår hur saker och ting hänger ihop samt gillar att förbättra processer tror vi att du kommer att passa utmärkt i denna roll!

Du kommer att introduceras av seniora kollegor och det finns alltid kollegor nära till hands på arbetsplatsen. Man är noga med att det ska finnas en teamkänsla och att man har roligt ihop på arbetsplatsen.

Om företaget
Veidekke är Skandinaviens 4:e största bygg, anläggnings- och bostadsutvecklingsföretag. Veidekke Entreprenad AB söker nu efter en ny kollega till deras arbetsgrupp där der råder en god och glad sammanhållning. Man kommer att vara stationerad på Veidekkes huvudkontor i Göteborg i fräscha lokaler. Du kommer att tillhöra lönaavdelningen som består av 7 kollegor med både juniora och seniora medarbetare. Mer information om tjänsten och företaget ges vid en intervju.

Profil
Skallkrav:
• Ekonomiutbildning och erfarenhet av löneadministration i 4 år och uppåt/alternativt en gedigen erfarenhet av löneadministration
• Svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Erfarenhet av löneraporteringssystemet Agda
• Tidigare jobbat med avtal, gärna byggavtal
• Jobberfarenheter från olika bolag

För denna tjänst ser vi att du är en person som gillar ordning och reda och har vilja att driva processer framåt. Du bör ha ett logiskt seende över hur saker och ting hänger ihop.
Vidare ser vi att du är en prestigelös person som vågar att fråga, är idérik och.
Ha intresse av ordning och reda samt processer.
Man ska våga fråga vara noggrann och idérik.

Veidekke har du förmågan att se helheter och samband. Du är en initiativtagare som även ser till att saker och ting görs. Du är självständig i din roll som löneadministratör samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga med såväl ditt team som övrig organisation.

Om företaget
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Placeringsort: Göteborg
Startdatum: Omgående enligt överenskommelse
Arbetstider: 08.00-16.30
Omfattning: Heltid, tillvidareanställning

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-03
Ange följande referens när du ansöker: 20122
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Stamberg Lisa.Stamberg@framtiden.com 072-300 82 33

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Jobbnummer
4830471

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: