Löneadministratör / Payroll Administrator / Omgående start

Bravura / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-01-03

Företaget
Företaget är med sin 80-åriga historia en av de ledande bolagen inom sin bransch och besitter en stark marknadsandel med sina smarta lösningar för flygtransportsnavigation. De har med sina smarta helhets lösningar revolutionerat marknaden där för navigationsverktyg interagerar med logistikverktygen och de på så vis skräddarsyr sina lösningar efter sina kunders behov. Det tillåter kunden nå rätt information om transporten när det behövs.

Tjänsten är placerad centralt i Göteborg och du kommer i din roll arbeta nära flera av viktiga funktioner och chefer i organisationen och på så vis kunna bidra till företagets fortsätta framgång.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Löneadministratör kommer du ansvara för de sedvanliga frågorna kopplat till månatliga löneutbetalningar och skattefrågor samt vara behjälplig vid frågor gällande löner från kunder och medarbetare där ibland retroaktiva löneutbetalningar. Du kommer också arbeta med att ta fram underlag för interna och externa rapporter till chefer samt bidra med att identifiera framtida behov och problem samt kunna komma med förslag till lösningar. Du kommer i ditt arbete att hantera generalkontot, granska tidrapporter, scheman och i enlighet med bolagsredovisningsprinciper ta fram och förbereda underlag för att bokföras.

I rollen kommer du också ansvara för att informera chefer om regler gällande skatter och andra frågor kopplat till personalfrågor och rörande socialförsäkringen samt koordinera och se till att villkoren inom skatte- och socialförsäkringsreglerna följs korrekt.


Kvalifikationer
• Erfarenhet av att förbereda och genomföra månatliga löneutbetalningar efter svenska standard.
• Erfarenhet av företag med och utan kollektivavtal.
• Flytande i Engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Excel

Meriterande erfarenheter
• Erfarenhet av Hogia Personal & Lön Plus

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Karnstedt peter.karnstedt@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
3883073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: