Löneadministratör på heltid

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör på heltid" (publicerad 2019-02-08) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan med fokus på ekonomi & finans, HR & lön samt bank & försäkring. Idag är vi ca 60 kollegor som alla arbetar utifrån våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se



Just nu söker vi en löneadministratör till en av våra kunder som idag sitter på S:t Eriksgatan men i början av mars flyttar till Solna Port. Uppdraget är ett föräldravikariat på heltid med önskan om start senast i slutet på februari och det kommer att pågå minst ett år.

Publiceringsdatum
2019-01-16

Dina arbetsuppgifter
• Självständigt tillsammans med ytterligare en person ansvara för den totala lönekörningen
• Framtagning av statistik och rapporter
• Registrering, avstämningar, pensionshantering, frånvarohantering samt reseräkningar
• Kontakt med olika myndigheter, försäkringar och andra aktörer såsom Försäkringskassa, AFA, Kronofogden, Collectum mm.
• Stötta medarbetare och chefer gällande lönerelaterade frågor

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av att arbeta med löner. Vidare har du jobbat i ett eller flera lönesystem och har en förståelse för hur det fungerar. Meriterande är det om du har arbetat i Agda lön. Flytande svenska och engelska i tal och skrift er ett krav. Vana av MS Office paket, i synnerhet Excel är ett krav.

Som person är du positiv, driven, samarbetsorienterad och effektiv. Du ska vara noggrann i ditt arbete och gärna brinna för siffror. Du gillar struktur och ordning och är öppen och serviceminded.

Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi. silvstam@serveoffice.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månader eller längre

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
4559973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: