Löneadministratör på deltid sökes till Uddeavalla
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Är du en strukturerad och ansvarsfull person som tycker att ekonomi och administration är fantastiskt roligt? Är du egenföretagare och vill jobba extra vid behov eller kanske arbetslös och vill få chansen att få ännu mer erfarenhet? Då kan detta extra jobbet vara jobbet för dig!
Adecco söker för kunds räkning en löneadministratör på deltid till ett spännande företag!
Hur ser din arbetsdag ut?
Du har två st. kollegor som jobbar med lön och totalt tre st. kollegor på ekonomi. Man behöver ej vara helt självgående då man får handledare och introduktion av deras befintliga löneadministratörer. Mer rätt person som kan förstå vad det handlar om. Man får en kort utbildning i systemet av befintlig personal.
Som löneadministratör för både kollektivare och tjänstemän jobbar man enligt GAS konceptet (gemensamt administrativt stöd) vilket är ett styrt arbetssätt med styrda processer. Man jobbar i systemet Flex lön. Ca 600 löner. Idag är de två personer men de behöver en tredje åtminstone inledningsvis tills de ser hur mkt det kräver. De håller dessutom på att införa ett nytt system som utvecklas efter hand som gör att det tar lite längre tid just nu. Medarbetarna rapporterar själva in tidredovisningen. Det finns en modul för reseräkningar, inga tjänstebilar. Pension sköts automatiskt. Hela löneprocessen, ink utbetalning, skatteredovisning etc.
Man sköter även reskontra, avstämningar, löpande bokföring, statistik, elektronisk fakturahantering och kontroll gällande kontering. Man jobbar i programmet Aveny.
Vem trivs här?
Vi söker efter en person som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som kan jobba deltid. Ej krav på utbildning, mer rätt person. Men ett krav på att man måste kunna tolka olika avtal.
Du är en ansvarfull person som är van att ta egna initiativ och är bra på att ta människor. Lätt att förstå och greppa arbetsuppgifter.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är en inhyrning vilket betyder att Adecco är din arbetsgivare och du jobbar ute hos en utav våra kunder.
Uppskattad tjänstgöringsgrad är på ca 40-60%. Extra vid behov.
Dagtid och kontorstider. Start omgående - april/maj, men möjlighet till övertag för rätt person.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och urval sker löpande under ansökningstiden. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden slut.
Vid frågor kontakta rekryteringsansvarig Therese Hedén via
therese.heden@adecco.se Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid
Publiceringsdatum2018-01-24ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Hedén
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 50, vån 2
46130 TROLLHÄTTAN
KontorsadressStorgatan 50, vån 2
Jobbnummer 3921643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.