Löneadministratör på 75% till kund i Göteborg

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-09-10

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en löneadministratör till kund i Göteborg. Uppdraget är med start omgående på 75%.

Som löneadministratör hos vår kund sköter du tillsammans med dina kollegor lönehantering för företagets ca 800
anställda i Sverige. Du kommer att ha huvudansvaret för ca 200 st vilket innefattar både kollektivanställd personal samt tjänstemän.
För dessa kommer du att självständigt arbeta med alla förekommande lönerelaterade uppgifter, från anställning till utbetalning samt intyg av olika slag. Du kommer även att bidra med att utveckla och förbättra processer och rutiner inom lönehantering. Rollen kommer att rapportera till personalansvarige.

Ansvar och uppgifter:
• Underhåll av personregister och scheman i vårt lönesystem och tidrapporteringssystem
• Registrering av tidrapporter och reseräkningar för arbetare och vissa tjänstemän samt sammanställning och registrering av beredskapsrapporter.
• Hantering av sjukfrånvaro
• Ta fram intyg så som anställningsbevis och arbetsgivarintyg
• Ta hand om ansökningar till företagskort
• Ansvara för rapportering till SCB, AF, kronofogden, IF Metall etc.
• Enklare administrering av våra tjänste- och servicebilar. Agera som kontaktperson mot våra leasingbolag vid beställning av tjänste- och servicebilar

Vem är du?

Som person är du självständig men kan också arbeta i nära samarbete med andra, ansvarstagande, leveransorienterad, serviceorienterad, noggrann, strukturerad samt har en förmåga att tydligt kommunicera information till verksamheten.

Kvalifikationer
• Erfarenhet av att självständigt arbeta med alla delar av löneprocessen
• YH-utbildning löneadministratör eller likvärdig utbildning
• Erfarenhet av att ha arbetat med Teknikavtalet för tjänstemän och arbetare
• Kunskap inom lagar och regler som påverkar lön och övrig kompensation och förmåner
• Erfarenhet av att arbetat med enklare administrering av tjänstebilar meriteras
• Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Du erbjuds

Du kommer att vara anställd i Jureks uthyrningsverksamhet och vara stationerad ute hos vår kund. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta kandidatansvarig John Rembeck på john.rembeck@jurek.se . Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurekbemanning.se

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-27
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2948
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
John Rembeck 0737-714500 john.rembeck@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2425546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: