Löneadministratör med kunskaper inom HR

Administrativ / Ekonomiassistentjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Administrativ i Sigtuna, Solna, Linköping, Halmstad eller i hela Sverige

NextJet AB

Nextjet söker nu en Löneadministratör med kunskaper inom HR.

Vi söker dig som är redo för nya utmaningar och som vill utveckla dina kunskaper och erfarenheter i personalfrågor och löneadministration. Trivs du att jobba med utmaningar och verksamhet i förändring? Är du en initiativrik doer som trivs i en dynamisk och ung organisation med stora möjligheter att vara med och utveckla och förbättra? Då kanske du passar in i vårt gäng.

Din roll

Rollen är ny och innebär att ha ansvar över det löneadministrativa arbetet med tisrapportering och lönekörning. Dessutom innebär tjänsten att ha ett brett HR-perspektiv där du tillsammans med HR-ansvarig bidrar till att utveckla och effektivisera det administrativa HR-arbetet. Den huvudsakliga arbetsuppgiften innefattar anställnings- och löneadministration men du kommer också att arbeta med annan HR-administration, såsom pensionsrapportering, checklistor, medarbetarundersökning samt en del kontakt med olika fackliga organisationer mm.

Du kommer också att ha mycket kontakt med anställda och chefer och vara deras stöd i frågor som berör pensioner, förmåner, semesterregler, sjukfrånvaro etc. Det är ett varierat arbete där ena dagen inte är den andra lik.

Publiceringsdatum
2013-10-09

Bakgrund
Vi ser gärna att du har en PA-eller KY-utbildning. Du har några års erfarenhet som HR-assistent/administratör, där löneadministration eller HR varit en del av ditt ansvar. Alternativt har du nyligen genomgått en löneadministrativ utbildning, och har arbetslivserfarenhet som administrativ assistent eller liknande.

Vi söker dig som har goda kunskaper vad gäller aktuella lagar, avtal och pensioner. Det är också en fördel om du har grundläggande kunskaper i bokföring och redovisning.

Som person är du noggrann och lyhörd samt har hög integritet och god social förmåga. Du trivs bra med att ha eget ansvar och arbeta självständigt, samtidigt som du har en god kontakt med dina kollegor.

Du har goda kunskaper i Officepaketet samt är duktig i tal och skrift i svenska och engelska.

Arbetstider och omfattning
75%. Tillträde: November/December 2013 visstidsanställning till 2013-09-24

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-10-24
Ange följande referens när du ansöker: 2013/23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Administrativ

Adress
Administrativ
Frösundaviks allé 15
16970 Solna

Jobbnummer
1672638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Administrativ

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Administrativ: