Löneadministratör med intresse av ekonomi

Störningsjouren I Göteborg AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Störningsjouren I Göteborg AB i Göteborg

Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 55 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Störningsjourens verksamhet pågår dygnet runt, året runt, vardag och helgdag med att hjälpa de boende att hantera situationer som påverkar deras trygghet och säkerhet. Vi arbetar med akuta störningar kvälls-och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd.
Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg.
Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av sju dotterbolag i Framtidenkoncernen som är en av landets största fastighetsägare. Framtidenkoncernen ägs av Göteborgs Stadshus AB som ingår i Göteborgs Stad.


Publiceringsdatum
2020-05-20

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som är en driven person, som är bekväm med att arbeta självständigt med hela löneprocessen, som tycker om ekonomi och att ta stort eget ansvar.

Vi erbjuder nu en varierande och spännande tjänst med flera olika inslag så som:
• fullt eget ansvar för hela löneadministration,
• grundläggande ekonomihantering samt
• uppföljning/internkontroll.

Du kommer på så vis få jobba med helheten i nära samarbete med vår ekonomichef.

Tjänsten kommer fördelas mellan olika områden som beskrivs här nedan:

Som löneadministratör kommer du ansvara för alla delar i löneutbetalningsprocessen och vara en viktig supportfunktion när det gäller lagar, avtal och personalsystem. Detta innebär allt från registrering av anställningar, löneunderlag, frånvarohantering, förmånshantering och själva lönekörningen till rättningar av tidrapportering, arkivering och att skriva intyg. Vi hanterar ca 60 löner varje månad. För dessa uppgifter använder vi systemen Hogia Lön, Hogia Personal samt Tidomat. Det är meriterande om du har erfarenhet från dessa.

Som ekonomiadministratör kommer du bland annat arbeta med löpande fakturering och bokföring, kvittohantering, statistik. För dessa uppgifter använder vi främst systemen Lime, Agresso, Hypergene, Proceedo vilket är meriterande om du har kunskaper i.

I övrigt kommer det ingå att bidra till bolagets internkontroll avseende planering och kontrollaktiviteter i samarbete med VD.

Tjänsten innefattar flera delar där vi bedömer att erfarenhet från löneadministration är den viktigaste kompetensen. Övriga delar kommer vi lära upp dig i och detta innebär att du har ett stort intresse för ekonomi och har ett driv att lära dig nya uppgifter. Vi kommer därmed att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna hos rätt person för rollen.

Bolaget har vuxit mycket under senare år, varpå tjänsten kan komma att förändras efter hand som processer utvecklas och digitaliseras. Är du en person som gillar förändringar, vill jobba i ett bolag som gör skillnad på riktigt och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss!


Kvalifikationer
Vi söker dig som är noggrann, självständig och social. Du är serviceinriktad, prestigelös och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Du är strukturerad och gillar ordning och reda och i en blandad tjänst som denna behöver du kunna vara flexibel och anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen.

För att passa i rollen som löneadministratör hos oss söker vi dig som har:

• Erfarenhet från löneadministration 3-5 år, gärna i Hogia och Tidomat.
• Erfarenhet från ekonomiadministration: gärna i systemen Lime, Agresso, Hypergene, Proceedo
• Kompetens i Office-paketet med fokus på Excel

Du behöver ha god kommunikativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
Bolaget har kollektivavtal, tjänstepension och flera personalförmåner.

Störningsjouren arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-08-17 Tillträde 17 augusti eller enligt överenskommelse. All personal omfattas av kollektivavtal. Enligt kollektivavtal tillämpas 6 månaders provanställning. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Störningsjouren i Göteborg AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A956624".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Störningsjouren i Göteborg AB (org.nr 556657-1443)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Störningsjouren i Göteborg AB

Jobbnummer
5235659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Störningsjouren I Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Störningsjouren I Göteborg AB: