Löneadministratör med inriktning arkivhantering
Motala kommun, Lön / Ekonomiassistentjobb / Motala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Motala,
Vadstena,
Mjölby,
Karlsborg,
Linköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Motala kommun, Lön i Motala Vill du bli vår nya kollega? I Motala, Östergötlands sjöstad, är vi öppna, stolta och nyskapande. Vår kommun är rätt plats för att bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utveckla dig inom ditt område och jobba med det viktigaste som finns.
Kommunledningsförvaltningen består av enheterna administration, ekonomi, personal, lön, stadsbyggnad och IT. Förvaltningen ska på kommunstyrelsens uppdrag bl a initiera, driva, samordna och följa upp kommunala strategier. Sammanlagt har förvaltningen ca 90 medarbetare. Som löneadministratör kommer du att arbeta på löneenheten.
Publiceringsdatum2018-05-29ArbetsuppgifterVi söker två löneadministratörer med inriktning arkivhantering till vår nya löneenhet då vi nu genomför det sista steget i att centralisera och effektivisera löneadministrationen. Som löneadministratör arbetar du i huvudsak med löneadministrativa uppgifter som registrering av anställningar, löneunderlag och reseräkningar samtidigt som du gärna svarar på chefer och medarbetares frågor. Du arbetar också med kvalitetskontroller, rättningar av tidrapportering, arkivering samt skriver intyg. Vi arbetar med flera olika kollektivavtal och vi gör ca 5000 löner varje månad. I delen arkivhantering ingår arkivering, organisering och hantering av handlingar då vi går över till e-arkiv och digitalisering kommer arbetet att förändras och vi ser att den manuella arkiveringen kommer att minska och ersättas en helt ny process. Vi arbetar mycket med utveckling av vår löneprocess och är du en person som gillar förändringar och vill bidra till detta är du välkommen att söka tjänsten hos oss.
KvalifikationerFör att passa i rollen som lönespecialist hos oss söker vi dig som har:
• uttagen gymnasieexamen
• minst ett års arbetslivserfarenhet inom löneadministration eller eftergymnasial utbildning inom lön/ekonomi
• erfarenhet av att arbeta i Personec
• god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska
• god dator- och systemvana
• du ska också känna dig trygg i att använda Office-paketet med fokus på Excel
• vidare är det även viktigt att du har intresse, motivation och drivkraft för både löneadministration och arkivering
Som person vill vi att du:
• har ett positivt förhållningssätt till såväl ditt arbete som dina kollegor
• är strukturerad och gillar ordning och reda
• har förmåga att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete
• är flexibel och kan anpassa dig efter förändringar som sker under arbetsdagen
• trivs med förändringar då vi kommer att förändra och utveckla vår löneprocess och organisation
• är lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer
• vill hjälpa andra med din kunskap och är serviceinriktad
• då du kommer ingå i ett team har du en utmärkt samarbetsförmåga och hjälper gärna till där det behövs även om det inte är inom ditt vanliga arbetsområde
ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.
Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2018-09-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-11
Ange följande referens när du ansöker: KLF 37/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Almsin 0141225000
FöretagMotala kommun, Lön
AdressMotala kommun, Lön
Drottninggatan 2
59186 MOTALA
KontorsadressDrottninggatan 2 MOTALA
Jobbnummer 4171704
Observera att sista ansökningsdag har passerat.