Löneadministratör/Lönespecialist Saint-Gobain
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Saint-Gobain är en av världens äldsta industrikoncerner, grundad 1665, med tillverkning av glas och varav slottet i Versailles var en av de första kunderna. Koncernen, som är verksam i ett sextiotal länder och har ca 200.000 medarbetare, är börsnoterad i Frankrike och omsätter drygt 400 mdkr. Inom Saint-Gobain finns det fyra divisioner: Construction Products, Innovative Materials, Packaging och Building Distribution.
Inom divisionen Building Distribution har bolagen i Sverige valt att samordna sin lönehantering, med placering i Malmö. Tillsammans har bolagen; Dahl Sverige AB, Optimera Svenska AB, Bevego Byggplåt & Ventilation AB, VVS-Centrum Skandinavien AB och Saint-Gobain Distribution Nordic ca 2000 medarbetare och finns på 145 arbetsplatser i Sverige. På sikt kommer ytterligare två bolag inom koncernen att erbjudas anslutning.
Nu söker vi dig, som vill ingå i vårt löneteam tillsammans med tre duktiga kollegor och en operativ lönechef och där ni tillsammans arbetar och säkerställer koncernens lönehantering.
Vi arbetar med ständig förbättring, och just nu lägger vi om lönerutiner och processer för att kunna arbeta mer effektivt och modernt framöver bland annat med hjälp av olika system.
Publiceringsdatum2014-05-22Dina arbetsuppgifter• Arbeta operativt och ansvara för lönarbetet genom hela löneprocessen
• Arbeta med avstämningar, statistik, arbetsgivaravgifter, skatter och införsel mm samt se till att korrekt lön betalas ut i rätt tid och med rätt innehåll
• Nära samarbete med våra chefer för att kunna ge våra försäljningsenheter god service samt säkerställa att lagar, kollektivavtal och lönerutiner följs
• Utbilda chefer, arbetsledare och medarbetare gällande vår webbportal Information och stöd till våra chefer och arbetsledare gällande vårt schemaläggningsprogram
• Ta fram underlag, rapporter och statistik till ekonomiavdelningen, chefer och HR
• Utfärda arbetsgivarintyg, arkivering samt löpande försäkrings- och pensionsrapportering
Vem är du?
För att lyckas i rollen krävs det att du har god samarbetsförmåga samt att du är strukturerad och noggrann. Eftersom du kommer att ha mycket dialog med våra chefer och arbetsledare är det även bra att ha en god kommunikativ förmåga samt förståelse för att du i din tjänst representerar företaget.
Vi tror att du har:
• Minst två års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat lönearbet
• Praktisk kunskap från Agda PS
• Goda kunskaper gällande lag och kollektivavtal kopplat till lönearbete
• Kännedom om pensioner, försäkringar och beskattning etc
• Erfarenhet från lönehantering inom handelsbranschen och/eller erfarenhet från schemaläggningssystem är meriterande men inget krav
Frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen besvaras av Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Adecco, telefon: 040-602 53 56 eller email:
pernilla.borjesson@adecco.se .
Välkommen med din ansökan senast den 11 juni.
Arbetstider och omfattningTillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-11
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson, Rekryteringskonsult 040-602 53 56
pernilla.borjesson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
Jobbnummer 1885161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.