Löneadministratör/Lönespecialist
Lindesbergs kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lindesberg
2019-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör/Lönespecialist" (publicerad 2022-02-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Personalenheten i Lindesberg Som löneadministratör tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till dina kollegor inom arbetsområdet.
Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme/motionspeng, flexibel arbetstid med mera.
Publiceringsdatum2019-11-19ArbetsuppgifterMedarbetarna vid Lindesbergs kommun rapporterar frånvaro och avvikelser via lönesystemet Personec självservice och ditt uppdrag som löneadministratör innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge bra stöd till våra chefer, administratörer och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Arbetet innebär ett stort eget ansvar där målet är rätt lön i rätt tid.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag.
• göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar.
• samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor.
• skriva arbetsgivarintyg och lämna uppgifter till olika myndigheter.
• arbeta med att dokumentera rutiner och processer.
• ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor! Du har några års erfarenhet av lönearbete. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med kollektivavtal inom offentlig sektor samt lönesystemet PersonecP. Du har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial utbildning inom löneadministration.
Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och prioritera ditt arbete utifrån deadlines. Du har en pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att ge bra stöd till chefer och medarbetare. Vidare tror vi att du som söker både gillar att arbeta självständigt och samarbeta med andra i grupp.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLindesbergs kommun, Personalenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2019/15".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lindesbergs kommun, Personalenheten
Jobbnummer 4963470
Observera att sista ansökningsdag har passerat.