Löneadministratör Insplanet

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Insplanet avser att förstärka sin ekonomiavdelning och söker nu en löneadministratör och redovisningsassistent till bolagets kontor på Grev Turegatan 5 i centrala Stockholm.

Om Insplanet

Insplanet är en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar till konsumenter och driver en av Sveriges största jämförelsetjänster, Insplanet.com. Under varumärket MyLoan erbjuds även jämförelse- och förmedlingstjänster av privatlån. Vi är en ung organisation med en snittålder på 27 år. Insplanets aktie är noterad på NASDAQ OMX First North.

Publiceringsdatum
2014-04-29

Dina arbetsuppgifter
Rollen innefattar ett brett ansvar över bolagets löner samt ansvar för vissa redovisningsmässiga arbetsuppgifter. Personen kommer att ingå i bolagets ekonomiavdelning som utöver den annonserade tjänsten består av en CFO, en ekonomi- och redovisningschef samt en business controller.

Ekonomiavdelningen sköter bokföringen och löneadministrationen för Insplanet AB samt dess fyra stycken dotterbolag. För närvarande har bolaget ca 110 anställda, varav majoriteten arbetar inom bolagets rådgivningsorganisation. Huvuddelen av bolagets löner är provisionsbaserade. Att säkerställa korrekta löneunderlag är därmed en av de mest centrala och viktigaste delarna för bolagets ekonomiavdelning.

Som löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen och göra lönerna för samtliga anställda i koncernen. I arbetsuppgifterna ingår sedvanligt löneadministrativt arbete vilket innefattar löneprocessen från inrapportering till färdig lönespecifikation. Löneadministratören är också ansvarig för att skriva arbetsgivarintyg, anmäla till FK, SCB, mm, deklarera skatt och arbetsgivaravgifter samt ta fram rapporter till ekonomiavdelningen.

Idag sker ekonomiavdelningens arbete i huvudsak i följande system Visma Compact, Hogia Lön, Excel samt ett antal egenutvecklade affärssystem.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ansvara för hela löneprocessen, från ax till limpa. Delaktig i diverse personalfrågor. Ansvar för lev- och kundreskontra. Ansvar för avstämning av bankkonton.

Profil och kvalifikationer

Du har 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom löneadministration och erfarenhet från andra grundläggande redovisningsmässiga arbetsuppgifter. Du kan självständigt arbeta med hela löneprocessen och ser vilka arbetsuppgifter som behövs göras. Du har goda kunskaper i Microsoft Excel. Du är som person självgående, noggrann och har en hög integritet

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, innehållande personligt brev, cv och betyg, skickar du till hr@insplanet.com . Använd inte knappen ansök nedan, ansökan skickas direkt till angiven mejladress.

För mer information är du välkommen att kontakta Tomas Jonson, CFO, telefonnummer 0737-45 71 71, email tomas.jonson@insplanet.com .

Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 maj, 2014. Tjänsten avses tillsättas så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Jobbnummer
1856716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: