Löneadministratör Insplanet
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Insplanet avser att förstärka sin ekonomiavdelning och söker nu en löneadministratör och redovisningsassistent till bolagets kontor på Grev Turegatan 5 i centrala Stockholm.
Om Insplanet
Insplanet är en av Sveriges ledande förmedlare av försäkringar till konsumenter och driver en av Sveriges största jämförelsetjänster, Insplanet.com. Under varumärket MyLoan erbjuds även jämförelse- och förmedlingstjänster av privatlån. Vi är en ung organisation med en snittålder på 27 år. Insplanets aktie är noterad på NASDAQ OMX First North.
Publiceringsdatum2014-04-29Dina arbetsuppgifterRollen innefattar ett brett ansvar över bolagets löner samt ansvar för vissa redovisningsmässiga arbetsuppgifter. Personen kommer att ingå i bolagets ekonomiavdelning som utöver den annonserade tjänsten består av en CFO, en ekonomi- och redovisningschef samt en business controller.
Ekonomiavdelningen sköter bokföringen och löneadministrationen för Insplanet AB samt dess fyra stycken dotterbolag. För närvarande har bolaget ca 110 anställda, varav majoriteten arbetar inom bolagets rådgivningsorganisation. Huvuddelen av bolagets löner är provisionsbaserade. Att säkerställa korrekta löneunderlag är därmed en av de mest centrala och viktigaste delarna för bolagets ekonomiavdelning.
Som löneadministratör kommer du att ansvara för hela löneprocessen och göra lönerna för samtliga anställda i koncernen. I arbetsuppgifterna ingår sedvanligt löneadministrativt arbete vilket innefattar löneprocessen från inrapportering till färdig lönespecifikation. Löneadministratören är också ansvarig för att skriva arbetsgivarintyg, anmäla till FK, SCB, mm, deklarera skatt och arbetsgivaravgifter samt ta fram rapporter till ekonomiavdelningen.
Idag sker ekonomiavdelningens arbete i huvudsak i följande system Visma Compact, Hogia Lön, Excel samt ett antal egenutvecklade affärssystem.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för hela löneprocessen, från ax till limpa. Delaktig i diverse personalfrågor. Ansvar för lev- och kundreskontra. Ansvar för avstämning av bankkonton.
Profil och kvalifikationer
Du har 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom löneadministration och erfarenhet från andra grundläggande redovisningsmässiga arbetsuppgifter. Du kan självständigt arbeta med hela löneprocessen och ser vilka arbetsuppgifter som behövs göras. Du har goda kunskaper i Microsoft Excel. Du är som person självgående, noggrann och har en hög integritet
Ansökan och kontaktpersoner
Ansökan, innehållande personligt brev, cv och betyg, skickar du till
hr@insplanet.com . Använd inte knappen ansök nedan, ansökan skickas direkt till angiven mejladress.
För mer information är du välkommen att kontakta Tomas Jonson, CFO, telefonnummer 0737-45 71 71, email
tomas.jonson@insplanet.com .
Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 4 maj, 2014. Tjänsten avses tillsättas så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Box 121 27, Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM
Jobbnummer 1856716
Observera att sista ansökningsdag har passerat.