Löneadministratör, HR-avdelningen

Strängnäs kommun, HR-avdelning / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, HR-avdelning i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi är en attraktiv tillväxtkommun med 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter.

Tillsammans gör vi varandra bättre!

HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 18 medarbetare inklusive vår chef - HR-chefen, Vår verksamhet består av två delar: löneadministration/systemförvaltning och HR expertis.

Vi arbetar med service, stöd och styrning, utifrån vår expertis.
Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och länkande ledare.


Publiceringsdatum
2020-02-26

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en löneadministratör som vill vara en del av vårt härliga gäng som arbetar på
HR-avdelningen i Strängnäs kommun.

Under 2018 infördes ett nytt HR-system i kommunen. Implementeringen gick över förväntan.
Inom Löneadministrationen förändrades även arbetssätt och rutiner. Det nya HR-systemet Personec, och schemaplaneringssystemet Time Care är ett modernt, digitalt, framtidssäkert och användarvänligt system. Dessa system finns även tillgängliga via dator, surfplatta och mobil.

Löneadministratören är utifrån sin professionella kompetens en kvalificerad service- och controllerfunktion gentemot kommunens verksamheter.

Som löneadministratör kommer du att få arbeta brett med lönehantering, support och information i Personec och Time Care.

Du tolkar arbetsrättsliga avtal, och är en resurs för våra chefer och medarbetare.
Du kommer att vara en viktig länk i myndighetskontakter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en eftergymnasial utbildning till lönespecialist, eller mångårig erfarenhet som kan bedömas likvärdig.
• har erfarenhet av att arbeta med löneadministration inom kommunal verksamhet
• kännedom om kommunala kollektivavtal som exempelvis AB och HÖK

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av HR-systemet Personec

Som person har du lätt för att samarbeta, är strukturerad och kan arbeta självständigt.
Vissa perioder under månaden förekommer det arbetstoppar. Vilket kräver att du är stresstålig.

Stor vikt kommer att läggas vid personligt lämplighet.

ÖVRIGT
Strängnäs kommun tillämpar Rökfri arbetstid.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, enligt överenskommelse, upphör: 2020-12-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, HR-avdelning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "90/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, HR-avdelning

Jobbnummer
5119415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, HR-avdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, HR-avdelning: