Löneadministratör för tidsbegränsat uppdrag
Ale kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, HR-avdelningen i Ale Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Lönenheten står under hösten inför flertalet spännande projekt. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team och stödja oss i det dagliga lönearbetet under denna period. Uppdraget är tidsbegränsat fram till årsskiftet med möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2021-09-24ArbetsuppgifterSom löne- och personaladministratör bär du en del av ansvaret för lönehanteringen i Ale kommun, vilket innebär att kvalitetssäkra och registrera uppgifter utifrån skrivna och elektroniska underlag. Du kommer att stödja chefer och medarbetare i olika typer av lönefrågor, både via mail- och telefonkontakt. Arbetet innebär också en del i lag- och avtalstolkning, rimlighetsbedömningar, stöd och service såsom utfärdande av diverse intyg och rapportering till myndigheter.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial yrkesutbildning inom lön, vi ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med lön. Kunskap inom arbetsrätt och våra kommunala avtalsområden är mycket meriterande.
För att trivas hos oss är du kommunikativ, gillar att samarbeta och tycker det är självklart att bidra till ett gott arbetsklimat. Du ska kunna arbeta självständigt och har ett systematiskt arbetssätt samt vana att arbeta mot deadlines. Önskvärt är att du har erfarenhet inom Personec P samt bemanningsområdet med applikationerna Time Care Planering och Time Care Pool. Du som söker har god datavana samt goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift.
Noggrannhet, professionellt, serviceinriktat bemötande och ansvarskänsla är egenskaper vi förväntar oss att du har. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. 75-100% Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-10-11 Tillträde så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden., upphör: 2021-12-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAle kommun, HR-avdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1056804".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Ale kommun (org.nr 212000-1439),
https://ale.se/ Arbetsplats Ale kommun, HR-avdelningen
Jobbnummer 5993405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.