Löneadministratör/ekonomiassistent till Amnesty
Amnesty International / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Amnesty International i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Vill du att mänskliga rättigheterna ska gälla alla, alltid? Vill du jobba i ett världsomspännande nätverk av Amnestysektioner med visionen om en värld där varje människa åtnjuter dessa rättigheter? Vill du arbeta för frigivandet av all världens samvetsfångar? Delar du vår uppfattning att dödsstraff alltid är ett brott? Liksom all form av tortyr! Vill du hjälpa oss att arbeta för flyktingar, migranter och andra utsatta människor över hela världen från våld och diskriminering? I så fall, Amnesty International är en global rörelse där mer än sju miljoner människor i världen agerar för att mänskliga rättigheter ska gälla alla alltid. Vi vill att du också kommer med!
Amnesty letar efter en Löneadministratör/ekonomiassistent
Arbetet som löneadministratör består i att självständigt sköta och svara för löneprocessen som helhet. Förutom tjänstemän betalas ersättning ut även till aktivister, frivilliga, praktikanter och uppdragstagare kontinuerligt. Utöver lön tillkommer även upprättande av anställningsavtal, pensioner, försäkringar och rapportering av olika slag. Som ekonomiassistent består uppgifterna i löpande bokföring, avstämningar samt kund- och leverantörsreskontra. Tjänsten är placerad på Amnestys sekretariat i Stockholm och ingår i avdelningen för Resurser och organisation.
Dina arbetsuppgifter löneadministration
• Lönehanteringsprocessen från tidrapportering till avstämning
• Reseräkningar och utlägg
• Inrapportering till Collectum och Folksam
• Administration gällande anställningsavtal, statistik m m
Dina arbetsuppgifter ekonomiassistent
• Leverantörsreskontra och utbetalningar
• Löpande bokföring
• Kundreskontra
• Kontoavstämningar och handkasseredovisningar
Publiceringsdatum2015-04-01KvalifikationerVi söker dig som har några års kvalificerad erfarenhet av löne- och ekonomiadministration samt har relevant utbildningsbakgrund.
• Kunskaper i Hogia Lön+ eller liknande lönesystem
• Kunskaper i Visma Business eller liknande ekonomisystem
• Goda kunskaper inom gällande lagstiftning
• Kunskap i excel eller annat kalkylprogram
• Erfarenhet inom den ideella sektorn är meriterande
Dina egenskaper
• Noggrann och stresstålig
• Självgående med stort intresse inom området
• Social
• Lätt för att samarbeta
Tjänsten är på heltid, tillsvidare med start omgående. Provanställning tillämpas. Då vi intervjuar löpande vill vi få din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt via vår hemsida (vi tar inte emot ansökningar via e-post), dock senast den 26 april 2015.
För frågor om tjänstens innehåll kontakta Katja Lefwerth, HR-ansvarig via e-post
katja.lefwerth@amnesty.se . Fackligt ombud för Unionen är Sanjin Husanovic'som du når på 08-729 02 29 och för SACO Madelaine Seidlitz på 08-729 02 51.
Arbetstider och omfattningHeltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKatja Lefwerth, HR 08-729 02 11
FöretagAmnesty International
AdressAmnesty International
Alsnoögatan 11
11343 Stockholm
KontorsadressAlsnoögatan 11 11692 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2230569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.