Löneadministratör
Biltema Nordic Services AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Nordic Services AB i Helsingborg,
Malmö,
Linköping eller i
hela Sverige Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 90 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år.
Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med ansvar för produktutveckling, grafisk produktion och administrativ service åt Biltema varuhusen.
Rollbeskrivning
Löneavdelningen som ingår under HR, består idag av två personer som ansvarar för all hantering av löner till samtliga svenska Biltema varuhus, men även för Biltemas huvudkontor. Biltema står just nu inför en stark expansionskraft med en ökning av 39 nya varuhus i Sverige under de kommande fyra åren. Detta innebär att även löneavdelningen behöver förstärkning!
Som Löneadministratör kommer du ha hand om all lönehantering och hela löneprocessen för de Biltema varuhus du ansvarar för. Utöver det supporterar du i första hand varuhusens chefer, rörande löneadministrativa frågor utifrån våra kollektivavtalsområden Detaljhandelsavtalet och Detaljhandelsavtalet för tjänstemän.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för den löpande utvecklingen av löneprocesser och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt samt rutiner på avdelningen.
Publiceringsdatum2013-02-08KvalifikationerVi söker dig som har arbetat med löneadministration i minst 2-3 år, gärna på ett större företag inom detaljhandeln vilket gör dig väl bevandrad i våra kollektivavtal. Har du jobbat i Agda PS systemet kommer du snabbt sätta dig in i arbetsuppgifterna. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet samt utrycker dig väl i både tal och skrift.
Du har minst en gymnasieutbildning, har du även KY eller liknande inom löneadministration är det ett plus.
I och med din konsultativa roll gentemot organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad med en glad framtoning. Har du ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt kommer du att trivas här. Som person är du administrativt lagd, noggrann och strukturerad samt trivs med att ha flera projekt igång samtidigt. Vidare har du en förmåga att arbeta lösningsfokuserat, kan föreslå förbättringar och har också kapaciteten att driva dem till ett avslut.
Det är viktigt att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Arbetsplats/placering: Helsingborg
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 mån provanställning, heltid
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Carina Ehk 010-490 15 50
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Din ansökan vill vi ha senast 10 mars.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-03-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Ehk +46 10-4901550
FöretagBiltema Nordic Services AB
AdressBiltema Nordic Services AB
Garnisonsgatan 26, 2nd FL
25466 Helsingborg
Jobbnummer 1461664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.