Löneadministratör

Randstad AB Interna projekt / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB Interna projekt i Stockholm, Södertälje, Uppsala, Västerås, Ludvika eller i hela Sverige

Löneadministratör
Randstad växer och vi rekryterar nu en löneadministratör till Ekonomiavdelningen på vårt huvudkontor på Södermalm.
Om Randstad
Randstad är världens näst största HR-service och rekryteringsföretag och finns representerade i 46 länder. I Sverige har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö. Som löneadministratör tillhör du ekonomiavdelningen och ingår i en trevlig arbetsgrupp med kontakter både internt och externt.

Publiceringsdatum
2011-05-06

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör får du uppgifter tillhörande Ekonomiavdelningen.
Arbetsuppgifterna inkluderar:
• löneberäkning i verksamhetssystemet Intelliplan och Hogia Lön
• avstämningar av sociala avgifter, skattedeklarationer och underlag för fackföreningsavgifter
• nyuppplägg och korrigeringar av kollektivavtal och kundprofiler
• löpande kontakt med kollegor och uthyrda konsulter gällande löne- och debiteringsfrågor.
• avstämning av lönekonton, löneskulder och semesterberäkning
Utbildning/Bakgrund
För att lyckas i rollen som löneadministratör ska du ha tidigare erfarenhet av lönearbete eller motsvarande administrativt arbete på en ekonomiavdelning. Kunskap om kollektivavtal och hur de fungerar är ett krav. Du behöver även tidigare ha arbetat med löneberedning av en stor mängd löner för. Erfarenhet av Intelliplan eller Hogia Lön är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som tar eget ansvar i ditt arbete samtidigt som du är en lagspelare. Det är viktigt att du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt. Eftersom tjänsten som löneadministratör innebär många kontakter med kollegor och uthyrda konsulter så vill vi att du är social, flexibel och lyhörd.
Detta uppdrag kommer att innebära ett mycket självständigt arbete och tycker du om att ha en omväxlande dag med en blandning av administration, lönehantering och många kontakter både internt och externt är det här en tjänst du absolut ska söka!
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor och vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Financial Manager Anita Karlbom, tel. 08-693 94 29 eller HR Kristin Bernström, tel. 08-693 34 39.
Du kan även maila din ansökan till kristin.bernstrom@randstad.se

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-27
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Anita Karlbom, +46 8-693 94 00, +46 707-725503

Företag
Randstad AB Interna projekt

Adress
Randstad AB Interna projekt
Box 17193
10462 Stockholm

Jobbnummer
924967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB Interna projekt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB Interna projekt: