Löneadministratör 50% i Lund

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta som löneadministratör i systemet Agda och söker ett jobb på halvtid? Är du dessutom serviceminded, affärsmässig och söker nya utmaningar till hösten? Då kan detta vara en spännande möjlighet för dig! Vi söker nu en driven och engagerad löneadministratör till vår kund i Lund. Här erbjuds du ett stimulerande arbete i nybyggda och fräscha lokaler, trevliga kollegor och gott kaffe. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Detta är ett konsultuppdrag där du anställs som konsult av Jurek Talents. Som konsult hos oss på Jurek är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.

Publiceringsdatum
2023-07-25

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör har du i uppdrag att tillsammans med dina HR-kollegor, arbeta aktivt med verksamheten i fokus och därigenom för företagets kunders bästa. Du kommer tillhöra HR-avdelningen bestående av en HR- och löneadministratör, två HR business partners, en ledningskoordinator samt en kontorsvärd och rapporterar till HR-chef. Du kommer att ansvara för hela löneprocessen för både kollektivanställda och ca 130 tjänstemän samt arbeta med bokföring och uppföljning gällande personalkostnader månadsvis och årsvis. Dina arbetsuppgifter kommer utöver detta även att innefatta:

• Personaladministration inklusive att upprätta och uppdatera dokument, mallar och avtal och övriga administrativa uppgifter gällande lön, pension, sjukersättning
• HR:s introduktion av nyanställda tillsammans med övriga HR medarbetare i kompetensförsörjningsprocessen
• Hjälpa chefer och medarbetare att följa gällande kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar
• Hantera övriga förekommande arbetsuppgifter som ligger inom ramen för befattningen
• Omvärldsbevakning av det egna kompetensområdet och att utveckling sker av såväl kompetens som arbetsuppgifterna inom rollen
• Projekt och övriga arbetsområden som tilldelats av HR Chef inom ramen för befattningen
• Företräda HR internt och företräda företaget i externa kontakter och samarbeten som utifrån befattningen rör verksamheten och bolagets utveckling

Vem är du?

För att lyckas i rollen söker vi dig som har eftergymnasial utbildning inom PA, lönehantering eller motsvarande samt har minst två års erfarenhet av löneadministration. Du har goda kunskaper i IT-baserade affärssystem, erfarenhet av lönesystemet Agda,Office-paketet och Teams samt är van vid att arbeta i olika digitala system. Vi ser även att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt har grundläggande kunskaper i engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är noggrann, serviceminded och strukturerad. Du är en god kommunikatör, har lätt för att uttrycka dig och att samarbeta samtidigt som du är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har ett siffersinne, förstår numeriska underlag och löser effektivt och korrekt numeriska uppgifter. Som person är du pålitlig och skapar tillit och trygghet till dina kollegor i kombination med att du är nyfiken och prestigelös. Du har ett flexibelt förhållningssätt och har lätt för att ha många bollar i luften och prioritera om när det behövs. Förändringar ser du som utvecklande och kommer gärna med idéer och nya metoder hur saker kan bli bättre. Att arbeta långsiktigt och affärsmässigt är viktigt för dig och du tänker strategiskt med dina kundrelationer och uppdrag som du ansvarar för.
Du erbjuds
Uppdraget pågår 1 oktober t om 31 januari 2025. Tjänstens omfattning är deltid, 50% och arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid med möjlighet till flex. Arbetstimmarna förläggs med fördel tre dagar i veckan men det finns en öppenhet att ha en dialog om schemat. Det nybyggda kontoret är beläget i Lund och är en aktivitetsbaserad arbetsplats.

Så ansöker du
Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Jurek Rekrytering & Bemanning AB (org.nr 556694-5324), http://www.jurek.se/

Kontakt
Consultant Manager
Hanna Broström

Jobbnummer
7986411

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: