Löneadministratör

Klättercentret Stockholm AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klättercentret Stockholm AB i Sollentuna, Solna, Stockholm, Uppsala, Västerås eller i hela Sverige

Klättercentret söker en löneadministratör!
Är du en noggrann person som är bra på att hantera siffror? Tycker du om att göra beräkningar och trivs i en administrativ roll där du får ta eget ansvar? Då kan tjänsten som löneadministratör hos oss på Klättercentret vara något för dig!
Klättercentret Stockholm AB driver idag den största klätterverksamheten i Sverige räknat till omsättning och antal anläggningar. I takt med att Klättercentret fortsätter expandera behöver vi också förstärkning till våra administrativa roller. Vi söker nu en löneadministratör som tillsammans med vår löneansvarig kommer ha hand om all lönehantering för hela Klättercentret.
I rollen som löneadministratör på Klättercentret kommer du att arbeta med hela löneprocessen. Arbetsuppgifterna består bland annat av löneberedning, lönekörning, semesterberäkning, upplägg av nyanställningar, uträkning av slutlöner, ta fram arbetsgivarintyg samt assistera vår HR-administratör med tjänstepensioner.
Kunskaper och erfarenheter
För denna tjänst är utbildning eller erfarenhet inom området ett krav. Om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Visma är det mycket meriterande, andra system vi arbetar i är Fortnox, BRP, och Quinyx (ingen erfarenhet krävs).
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad, noggrann och är bekväm med att arbeta i flera olika system. Du är van vid att arbeta mot deadlines och kan hantera det genom att strukturera ditt arbete och genom god kommunikation med kollegor. Du samarbetar väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer såväl internt som externt. Du har även mycket goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt. För att trivas i rollen behöver du också periodvis kunna hantera en hög arbetsbelastning.

Publiceringsdatum
2022-12-15

Om företaget
Lön inom Klättercentret är en del av vår HR-avdelning som består av en HR-chef, en HR-generalist, en HR-administratör som hanterar avtal och pensioner samt en löneansvarig. Klättercentret består idag av fyra bolag (Stockholm, Malmö, Uppsala och Västerås) som tillsammans har 7 anläggningar och över 300 anställda.

Om tjänsten
Tjänsten är initialt på 50% och för denna tjänst tillämpas förtroendearbetstid med möjligheten att kombinera distansarbete med arbete i våra kontorslokaler inom Klättercentret Akalla (och arbete på andra anläggningar vid behov). Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Urval och intervjuer sker löpande (påbörjas i januari), önskad start så snart som möjligt. Sök genom att mejla CV och personligt brev till ansokan@klattercentret.se, titulera mejlet med "Ansökan - Löneadministratör".

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-08
E-post: ansokan@klattercentret.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Klättercentret Stockholm AB (org.nr 556643-8676), https://www.klattercentret.se/
Vandagatan 3 (visa karta)
164 74  KISTA

Arbetsplats
Akalla

Jobbnummer
7261996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klättercentret Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klättercentret Stockholm AB: