Löneadministratör
Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2022-09-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2022-11-29) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Enheten HR Arbetsgivarfrågor utför och tillhandahålla tjänster inom lön-, anställnings- och pensionsadministration samt arbetsrättslig rådgivning och systemförvaltning.
Enheten tillhör regionledingskontoret inom Region Östergötland. Inom lön är vi 18 medarbetare och vi söker nu en ny kollega till ett av våra löneteam.
Publiceringsdatum2022-09-21Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör arbetar du i ett team där ni gemensamt ansvarar för registrering, kontroller och stöd till regionens verksamheter. Du ska vara ett professionellt stöd i lönefrågor, ge kvalificerad service och samtidigt ha en controllerfunktion gentemot de verksamheter där du hanterar löner. I din controllerfunktion har du i uppdrag att se till att lagar, avtal, samt regionens riktlinjer efterföljs. Du kommer även fördjupa dig inom något löneområde inom vilket du får ett utökat ansvar att arbeta med rutiner, utredningar och utveckling.
Erfarenhet och utbildningDu har treårig gymnasieutbildning samt eftergymnasial yrkesutbildning inom löneområdet, samt minst 2 års erfarenhet av arbete med löneadministration eller personaladministration, alternativt om yrkesutbildning saknas, minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete.
Du har god kännedom om kollektivavtal, gärna från region/kommun och det är meriterande om du har arbetat med lönehantering i Heroma.
Då arbetet innefattar både skriftlig och muntlig information samt rådgivning till chefer och medarbetare inom Region Östergötland är det viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, både vad gäller tal och skrift. Du behöver ha goda datorkunskaper och vana att hantera olika system.
Dina personliga egenskaperSom person har du lätt för att anpassa dig och förmåga att se möjligheter i förändringar.
I och med att du kommer att arbeta i team, samt ha många interna och externa kontakter är det viktigt att du är serviceinriktad och har mycket god samarbetsförmåga. Du skapar förtroende och kommunicerar på ett positivt och tydligt sätt, säkerställer att budskap nått fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter.
Du kan självständigt tolka komplicerade bestämmelser och omsätta det i tydlig rådgivning. Du tar ansvar för dina uppgifter, driver dem vidare och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Läs gärna här om våra
https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION ÖSTERGÖTLAND
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1786".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Östergötland (org.nr 232100-0040)
Arbetsplats Lön
Kontakt Enhetschef Josefin Svensson
010-1030627. Jobbnummer 6999582
Observera att sista ansökningsdag har passerat.