Löneadministratör

PHM Sweden AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PHM Sweden AB i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-03-15

Om företaget
PHM Group är en nordisk koncern specialiserad på fastighetsservice. PHM Group består av starka lokala bolag som erbjuder heltäckande tjänster för förebyggande fastighetsskötsel till våra kunder. Mångsidig yrkeskunskap och årtionden av erfarenhet inom fastighetsservice garanterar högklassiga tjänster med stort branschkunnande. I Sverige finns vi etablerade från Luleå i norr till Landskrona i söder via ca 30 dotterbolag och växer både organiskt och via förvärv.

Om tjänsten
PHM Sweden är den svenska verksamhetens administrationsfunktion, och till denna söker vi nu en löneadministratör. Som löneadministratör på PHM Sweden kommer du jobba direkt mot ett flertal av våra svenska dotterbolag med löneberedning och närliggande arbetsuppgifter. Du kommer således ha många kontaktytor inom den svenska verksamheten och vara ett naturligt bollplank vid frågor kring bland annat lön och semester.

Arbetsuppgifter
Som Löneadministratör kommer du arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom att:

• Löneberedning inkl. bearbetning och kontroll av löneunderlag.
• Sammanställa rapporter och statistik till exempelvis Fora och SCB.
• Redovisa/rapportera till bland annat Skatteverket och Försäkringskassan.
• Svara på frågor från anställda och chefer rörande lön och anställning i enlighet med gällande lagar och avtal
• Övrig administration som t.ex. att skapa arbetsgivarintyg och anställningsavtal
• Bokföring och avstämningar av lönerelaterade konton
• Hantering av utlägg och ersättningar, till exempel reseräkningar, bilersättning samt traktamenten
• Hantering av förmånsbeskattning av drivmedel och fordon
• Kontinuerligt utmana nuvarande processer och rutiner och ständigt jobba för att effektivisera vardagen

Dina egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt hantera hela löneprocessen och inte är rädd för att ta egna initiativ. Då bolaget är inne i en expansiv fas är det bra om du är flexibel och kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med dina kollegor. Som person är du noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har en god analytisk förmåga, är en van datoranvändare och har lätt för att lära dig nya system.

Vi söker dig som har:

• Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• Goda kunskaper i Microsoft Excel
• Kunskaper i lönesystem (exempelvis Hogia och Visma)
• Kunskap om kollektivavtal
• Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande med erfarenhet av Fortnox

Tjänstens omfattning och tillträde
Omfattning: Heltid
Sista ansökningsdag 2022-03-31
Tillträde: Omgående
Urvalet sker löpande och tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PHM Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PHM Sweden AB (org.nr 559206-7952), https://www.phmgroup.fi/sv/

Arbetsplats
PHM Sweden

Kontakt
Jennie Propst
jennie.propst@phmgroup.se

Jobbnummer
6436938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PHM Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PHM Sweden AB: