Löneadministratör

Linen Assistans AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linen Assistans AB i Malmö, Burlöv, Vellinge, Hörby, Kristianstad eller i hela Sverige

Linen Assistans AB är nyuppstartad verksamhet med kontor i Malmö, till vår ekonomi och HR-avdelning behöver vi förstärka med en löneadministratör på 50 %.
Linen Assistans AB arbetar med personlig assistans och har i nuläget drygt 50 anställda personliga assistenter. Vi som arbetar här har arbetat med personlig assistans i många år.
Om du trivs med administrationsarbete inom främst lön, kontakt med assistenter och kolleger samt gillar utmaningar, då kanske vår tjänst som löneadministratör är något för dig?
Tjänsten består av löneadministration, så som lönearbete, uppdatering och underhåll av lön-och tidssystem, tidsadministration, hantering av pensioner och gruppförsäkringar mm. Du kommer även att få arbeta med andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom HR-området. Då vi ingår i en mindre koncern med motsvarande verksamhet kommer det att förekomma kontakter och erfarenhetsutbyte inom lön/HR med vårt systerföretag.
Som person är du analytisk, noggrann och serviceinriktad. Att du är en person med hög integritet och har lätt att skapa förtroende tar vi för givet. Du måste trivas med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa uppgifter på.
Vi vill att du har minst har 3-5 års erfarenhet av löneadministration och du får gärna ha utbildning vid yrkeshögskola med inriktning lön eller motsvarande. Har du dessutom erfarenhet från Visma Lön 600 är det meriterande, men även erfarenheter av ekonomiskredovisning är meriterande. Du har så klart erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa lagar, kollektivavtal och andra regler som påverkar lönearbetet. Du har god datorvana i office-programmen och då främst Excel och Word. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga och sociala kompetens. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med spännande och härliga kollegor.
Tjänsten är på halvtid med placering vid vårt kontor i Malmö.
Frågor om tjänsten besvaras av Mikael Kjell, på telefon 0705-87 95 93.
Vi vill tillsätta tjänsten omgående, och vi kommer därför att hantera ansökningarna löpande, så vänta inte med din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-31

Adress
Linen Assistans AB
Krusegatan 19 A
21225 Malmö

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadministratör".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Linen Assistans AB (org.nr 559189-5668)
Krusegatan 19 A (visa karta)
212 25  MALMÖ

Ansökan
E-post: mikael.kjell@numeramassor.com

Kontakt
Mikael Kjell
mikael.kjell@numeramassor.com
0705-87 95 93

Jobbnummer
6392474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linen Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linen Assistans AB: