Löneadministratör

Gagnefs Kommun / Administratörsjobb / Gagnef
2021-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2024-03-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Gagnefs kommun är Gagnefs kommuns största och mest spännande arbetsgivare! Här finns jobb i 150 olika yrkesgrupper. Tillsammans gör vi skillnad för invånare och besökare i kommunen.



Personalavdelningen är inne i en generationsväxling och söker nu dig som vill vara med och utveckla framtidens lönearbete i Gagnefs kommun.

Avdelningen består av Lön och HR. Vi är en liten avdelningen som arbetar nära tillsammans inom enheten samt med övriga verksamheter i kommunen. Genom ett coachande förhållningssätt stöttar vi kommunens verksamheter och chefer inom hela arbetsgivarområdet. Vi ansvarar även för att det finns övergripande rutiner, riktlinjer, processer och verktyg inom arbetsgivarområdet.

Vi ser på löneadministration som ett spännande, roligt och utvecklande arbete. Den digitala utvecklingen i kombination med förändrade lagar och regler inom löneområdet ställer nya krav. Just nu pågår ett arbeta att digitalisera och utveckla våra arbetssätt/processer och vi ser dig som en viktig del i det arbetet. Vi fäster stor vikt vid att hålla oss uppdaterade och ta till oss nya regler och förnya rutiner. Hos oss ges du möjlighet att utvecklas i din yrkesroll och vi hoppas också kunna lära av dig!

Publiceringsdatum
2021-10-12

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du handlägga löner gentemot kommunens verksamheter i nära samverkan med kollegor inom enheten. I arbetet ingår att hantera alla typer av lönehändelser; från anställning, under anställning och avslut samt administration av förtroendevaldas arvoden. En viktigt uppgift är att förvalta och underhålla system för löneadministration tillsammans med övriga löneadministratörer inom avdelningen. Du förväntas även fungera som ett internt konsultativt expertstöd till chefer och medarbetare inom det löneadministrativa området, som exempelvis lönehantering, frånvaro, avtalstolkning, rutiner och lönesystem.

Vi arbetar utifrån devisen att det ska vara lätt att göra rätt för chefer och medarbetare. Det finns ett behov av att höja kunskapen i lönesystemet hos chefer och administrativ personal. I dina arbetsuppgifter ingår därför att introducera nya chefer och administratörer i lönesystemet samt att utbilda och underhålla kunskapen vid ändringar och nyheter.

I denna roll kommer du att vara huvudkontaktperson till tjänstepensionsleverantör samt till ekonomiavdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning löneadministration eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av lönearbete, gärna från kommun eller region. Eftersom du förväntas fungera som ett expertstöd till chefer och medarbetare inom det löneadministrativa krävs att du har god kunskap om lagstiftning inom lönearbetet generellt samt har grundläggande kunskaper i dokument- och personuppgiftshantering inom offentlig verksamhet.

För tjänsten krävs IT-kunskap relevant för befattningen, vilket innebär visst systemunderhåll och styrningar i lönesystem. Har du dessutom kunskaper inom Hr-system CGI-Heroma, lönepåverkande kollektivavtalsfrågor, pension- och kollektivavtalade försäkringar inom kommuner och regioner, arvoden för förtroendevalda samt avstämningar med ekonomiavdelning är det meriterande.

Utifrån att arbetet till stor del innebär att genomföra support, vägleda och introducera chefer/administratörer i lönehantering behöver du trivas med ett proaktivt och vägledande arbetssätt samt ha förmåga att självständigt genomföra utbildningar samt skapa och kommunicera information för andra.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid, med tillträde tidigast 1 mars 2022 eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder dig
39 timmars arbetsvecka, möjlighet till semesterväxling, ett generöst flextidsavtal, en hälsoförsäkring där friskvård och vägledande samtal ingår.

Som medarbetare i Gagnefs kommun kommer du att ingå i ett sammanhang där du har nära till både kunder/brukare/medborgare och kollegor. Vi arbetar ständigt med att bredda vår kompetens och vår arbetsmiljö präglas av att vi stöttar, stärker och utvecklar varandra i vår profession. Som en del av Gagnefs kommun tillhör du en arbetsplats med stort fokus på utvecklingsfrågor - för att kunna möta såväl dagens som framtidens utmaningar.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljning av platsannonser. Vi har i förväg beslutade annonserings och sökvägar. Insända ansökningshandlingar återsändes ej.

Personer med skyddade personuppgifter rekommenderas att skicka ansökan med brevpost till adress; Gagnefs kommun,785 80 Gagnef. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks och en tydlig information om myndighetsbeslut om skyddade personuppgifter. Önskvärt är att Skatteverkets beslut om skyddade personuppgifter följer med ansökan för att ansökan ska kunna skyddas på rätt sätt från början.

Varaktighet, arbetstid
39/39. Tillträde: 20220301 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gagnefs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/102".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gagnefs kommun (org.nr 212000-2155)

Arbetsplats
Personalavdelningen

Jobbnummer
6033751

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: