Löneadministratör

Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna i Göteborg, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige

Föreningen Betaniahemmet är en ideell och icke vinstdrivande förening. Föreningen har funnits sedan 1905 och erbjuder boende och daglig verksamhet till personer inom målgruppen i LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Vi har 12 gruppbostäder och 6 dagliga verksamheter. Våra verksamheter är belägna i Askim, Västra Frölunda, Mölndal, Kållered och Mölnlycke.
Förening har en styrelse och en verksamhetschef som är yttersta beslutsfattare. Vi är ett medelstort företag med totalt åtta enhetschefer, elva habiliteringsledare och åtta personer på den administrativa enheten. På våra dagliga verksamheter och gruppbostäder arbetar totalt cirka 250 anställda. Vi har också ett stort antal behovsanställda som arbetar vid ordinarie personals frånvaro.
Du kommer organisatoriskt tillhöra föreningens administrativa enhet och vara direkt underställd verksamhetschef. Arbetsplatsen är förlagd i Askim, med goda förbindelser med buss men även lätt att parkera precis i anslutning till arbetsplatsen.

OM TJÄNSTEN
Du kommer främst att arbeta med tre områden; lönehantering, schemaplanering och stöd/service till föreningens chefer och medarbetare.
Lönehantering
I dagsläget outsourcar vi lönehanteringen men vi kommer att under hösten ta tillbaka ansvaret för all lönehanteringen. Vi söker därför en medarbetare som har kompetens om våra kollektivavtal (AB 20 och HÖK 20) och som har dokumenterad erfarenhet av lönehantering inom vårt avtalsområde. Totalt är det ca 350 löner per månad som ska hanteras av teamet. Vi arbetar idag med SoftOne som är vårt IT stöd för tid- och bemanning och lön. Målet är att föreningen varje månad ska betala ut rätt löner, till rätt personer och i rätt tid.
Schemaplanering
Du kommer också att, utifrån enhetschefernas beställning och resursbehov, lägga scheman för personal. Vi söker därför dig som vill utveckla och driva processen kring schemaplanering. Du ska tycka det är roligt med schemaplanering och ha kunskap om de lagar och regler som finns kopplat till detta.
Stöd och service
Du kommer att tillsammans med cheferna ansvara för och bevaka vikariat, långtidssjukfrånvaro och andra tjänstledigheter. Du kommer också att ge stöd till cheferna med justeringar i tidsregistreringssystemet.



Publiceringsdatum
2021-05-14

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör hos oss kommer du att ha en betydande roll och tillsammans med ditt team och självständigt ansvara för;
• Dagligt arbete med löneadministration
• Anställningsavtal
• Semesterberäkningar
• Arbetsgivarintyg, inkomstuppgifter mm.
• Kontakt med myndigheter och arbetslöshetskassor
• Pensionsrapportering till KPA och arbeta med statistik till SCB.
• Support till enhetschefer och medarbetare i lönerelaterade frågor.
• Avtalstolkning
• Schemaplanering
• Lägga in beslutade scheman i vårt bemanningssystem SoftOne.
• Utbilda nyanställda i vårt bemanningssystem SoftOne.
• Uppdatera information i vår chef och medarbetarportal Drafit.
OM DIG
Som person vill vi att du är noggrann och strukturerad, driven och positiv. Vi vill att du är med och bidrar till att vi har en arbetsplats med hög trivsel och ett gott arbetsklimat.
Du trivs med att jobba på en arbetsplats där du har möjlighet att få ta stort ansvar och med möjlighet att få arbeta med arbetsuppgifter som över tid kan variera i både omfattning och tempo.
Vi vill att du ser flexibilitet som en av dina styrkor då det behövs i vår organisation.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och med lång erfarenhet av löneadministration. Du har god förståelse för hela löneprocessen och har erfarenhet av att arbeta i lönesystem.
Du ska ha god kännedom om AB 20 och HÖK 20
Du har kunskap om schemaplanering för dygnet runt verksamhet. Du har kunskap om arbetstidslagen och andra regler som finns gällande scheman.
Du ska ha god vana att arbeta i olika IT system och även att ha lätt för att lära dig nya.
Kunskap om excel är önskvärt.
Våra dagliga samtal ställer krav på att du har lätt att formulera dig i tal och skrift på svenska.
Innan anställning ska ett utdrag från belastningsregistret uppvisas.
Vi tillämpar löpande urval och kallar kontinuerligt till intervju - så varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-18

Adress
Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna
Lekullevägen 8
43623 Askim

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Löneadminstratör".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna
Lekullevägen 8 (visa karta)
436 23  ASKIM

Ansökan
E-post: rekrytering@askimsviken.com

Arbetsplats
Föreningen Betaniahemmet

Jobbnummer
5724162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ideella fören Fören Betaniahemmet med företagsna: