Löneadministratör

Studentwork Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentwork Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-10-23

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du ingå i Studentworks interna ekonomiteam. Dina primära ansvarsområden kommer innefatta lönehantering och fakturering. Du kommer att jobba med löner för diverse anställningsformer och kollektivavtal samt med kund- och leverantörsreskontra. Du kommer även fungera som en supportfunktion och stödja interna medarbetare i diverse ekonomi- och lönefrågor. Tjänsten kommer innebära kommunikation med allt från interna kollegor i Sverige och Finland till kunder och myndigheter angående exempelvis fakturor och avtal. Tjänsten kommer börja som ett föräldravikariat på 1 år, med möjlighet till förlängning efter denna period då vi befinner oss i en expansiv fas. Tillsammans med kollegorna i ditt team strävar ni hela tiden efter att effektivera och utveckla ert arbete!

Profil
Som person är du prestigelös, orädd och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du är lösningsfokuserad och motiveras av att lösa diverse utmaningar. Vidare är du strukturerad och noggrann till ditt arbetssätt och van vid att hålla många bollar i luften. Att leverera resultat med hög kvalitet är för dig en självklarhet. Du har lätt för att kommunicera med människor och trivs med att arbeta i en organisation med mycket samarbete mellan avdelningarna.

För att söka tjänsten behöver du ha:

• Eftergymnasial utbildning från universitet eller yrkeshögskola inom ekonomi, lön, redovisning eller motsvarande
• Sammantaget ca 1 års erfarenhet av löneadministration (heltid eller deltid)
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
• Goda kunskaper inom Excel
• Systemvana

Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap av:

• Kundreskontra och leverantörsreskontra
• Visma
• NetSuite

Vi är ett entreprenörsdrivet företag som fokuserar på lösningar, möjligheter och framgångar. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun. Våra värderingar skapar en stark kultur som vi är stolta över. Tillsammans bildar vi ett sammansvetsat och passionerat team med härlig energi som har väldigt roligt på jobbet. Är du intresserad av att komma till ett företag som sätter sina anställdas framgång och utveckling först? Då har du stora möjligheter att trivas hos oss!

Placering: Stockholm, Kungsholmen

Omfattning: Heltid, vikariat om 1 år med chans till förläning

Start: 1 december eller enligt överenskommelse

Lön: Fast månadslön

Om Studentwork
Studentwork är ett nordiskt rekryterings- och bemanningsföretag som är specialiserade på studenter och utexaminerade med upp till 5 års arbetslivserfarenhet. Det är talanger med den senaste akademiska kunskapen, nya idéer och en vilja att utvecklas. Studentwork grundades i Finland 2004 och har idag tre kontor i Sverige. Det som gör oss speciella är vårt fokus på soft skill-tester som ett verktyg att matcha kandidater och arbetsgivare på ett effektivt sätt. Genom att identifiera motivationsfaktorer och drivkrafter kan vi hitta de bästa kandidaterna, förkorta rekryterings- och onboardingtiden och se till att både medarbetare och uppdragsgivare blir nöjda.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 1 år med möjlighet till förlängning

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Studentwork Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Studentwork Sweden AB (org.nr 556723-0486)

Arbetsplats
Studentwork Sverige

Jobbnummer
5413802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentwork Sweden AB: