Löneadministratör
Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekonomi i Göteborg,
Vänersborg,
Jönköping,
Nässjö,
Örebro eller i
hela Sverige Med en unik blandning av opera, nutida dans, musikal och konsert är GöteborgsOperan ett modernt och nytänkande operahus.
Professionalism, engagemang och hållbarhet genomsyrar verksamheten. Visionen är att bli ett av norra Europas ledande operahus.
GöteborgsOperan AB är ett helägt bolag inom Västra Götalandsregionen med ca 500 årsanställda. Totalt ges ca 400 föreställningar per år för ca 225 000 besökare. Omsättningen är ca 450 miljoner kr, varav ca 30 % är egenfinansiering. GöteborgsOperan är en mångkulturell och jämställd arbetsplats.
Vi söker Dig som tycker om att jobba i en föränderlig organisation, ta dig an utmaningar och är orädd för system. GöteborgsOperan är en personalintensiv och spännande verksamhet med många olika yrkesgrupper och nationaliteter anställda. Två kollektivavtal tillämpas, riksavtalet mellan Svensk Scenkonst och Teaterförbundet och riksavtalet mellan Svensk Scenkonst och Sveriges yrkesmusikerförbund. Som löneadministratör ansvarar Du tillsammans med en kollega för utbetalning av ca 750 löner per månad. Du rapporterar till CFO.
För oss är det viktigt att ha en hög kunskaps- och servicenivå och bemöta alla på ett professionellt sätt. Ett nära samarbete inom avdelningen är självklart samtidigt som arbetet också innebär mycket kontakt med chefer och medarbetare på GöteborgsOperan samt med andra institutioner och myndigheter.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Löneadministrering och löneutbetalning
- Rapportering av pensioner
- Avtalsfrågor och försäkringar
- Framtagande av statistik
Du har
- Djup kunskap och erfarenhet av Agda lönesystem
- Eftergymnasial utbildning, inriktning lön- och personaladministration, arbetsrätt och ekonomi
- Erfarenhet av kvalificerat lönearbete minst 5 år
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet av systemansvar är meriterande
Du är noggrann och strukturerad och tycker om att utveckla och förbättra processer. Du har en positiv inställning och en god social kompetens som kännetecknas av tolerans och respekt och Du skapar förtroende genom en hög integritet. Du är också tydlig och rak i kommunikationen och kan bidra till ett bra samarbetsklimat. Du trivs med att arbeta självständigt men också tillsammans med andra.
GöteborgsOperan eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten en tillsvidareanställning på heltid med provanställning de första 6 månaderna. Önskat tillträde 11 mars 2019 eller enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 11 mars 2019 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2019-02-08ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: 2019/9
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Ahl, CFO 031-10 80 54
Anna Holm, HR-specialist 031-10 80 71
FöretagEkonomi
AdressEkonomi
Christina Nilssons gata
41104 Göteborg
KontorsadressChristina Nilssons gata
Jobbnummer 4603759
Observera att sista ansökningsdag har passerat.