Löneadministratör

Soltak AB / Ekonomiassistentjobb / Kungälv
2019-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2022-07-26) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Soltak AB i Kungälv

SOLTAK AB
Kommunsamverkan för effektivare stödtjänster.

SOLTAK AB är ett kommunägt bolag. Fyra av ägarkommunerna har lagt över ekonomisk administration, löneadministration samt IT-drift och -support till SOLTAK AB för att samordna och effektivisera produktionen av stödtjänster.

SOLTAK AB arbetar för att leverera professionella tjänster till sina kunder. Medlemskommunerna skall få ta del av servicetjänster i ständig utveckling. Ägarkommunernas stödprocesser utgör bolagets kärnverksamhet. Beslutsvägarna inom bolaget är korta.

Grundläggande kärnvärden i bolaget är tillit och förtroende, engagemang och motivation samt gott kundbemötande.

SOLTAK AB skall vara en attraktiv arbetsgivare som värderar sina medarbetare högt och som inspirerar till yrkesmässig och personlig utveckling.

Affärsområde Lön består av ca 35 personer som ansvar för lönehantering, systemförvaltning samt pensionshandläggning för samtliga anställda i de fyra kundkommunerna och bolagen.

Vi erbjuder ett arbetsklimat med stor möjlighet att bidra till utveckling och möjlighet att lära av varandra. Vi är ett stort team där det händer mycket och det finns stora möjlighet att utvecklas och fördjupa eller bredda sin kunskap inom olika områden.

För att trivas hos oss behöver du gilla förändring då vi ständigt arbetar med att ändra och förbättra våra rutiner och processer.

Tjänsten som löneadministratör innebär administrering av löner, kontakt och stöd till medarbetare och chefer i kommunerna.



Publiceringsdatum
2019-01-29

Arbetsuppgifter
I arbetet som löneadministratör arbetar du självständigt med löner mot ett antal verksamheter. Du ingår i en gruppering av löneadministratörer som samarbetar inom ett eller flera verksamhetsområden. Du har hand om hela kedjan från registrering av anställning till utbetalning samt intyg av olika slag. I rollen som löneadministratör arbetar du mycket med bevakningar, kontroller och stöd till chefer. I tjänsten ingår telefonsupport samt ärendehantering.

Vi arbetar i Lön/HR-systemet Personec P för alla våra kundkommuner och bolag.

De flesta verksamheter gör sin inrapportering av lönepåverkande händelser i självservice.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av praktisk löneadministration, gärna från det kommunala området.
• Du har god datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt samt stödja självserviceanvändare.
• Som person är du utvecklingsorienterad och tycker om att vara med och bidra till förbättringar inom löneområdet.
• Du arbetar strukturerat genom att planera och prioritera på ett effektivt sätt.
• Du är noggrann, serviceinriktad och analytisk samt van att arbeta mot deadlines.
• Du har lätt för att bygga goda relationer och är tydlig i din kommunikation med anställda, chefer och andra myndigheter.
• Meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P.

Du bör ha erfarenhet av lönearbete från kommunal verksamhet eller annan större arbetsgivare.
För att trivas hos oss ska du vara service-och utvecklingsinriktad, noggrann och flexibel. Då vi arbetar i en stor och komplex organisation i ständig förändring är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.



ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och tillsättning kan ske löpande så lägg in din ansökan redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: En tillsvidaretjänst och en tillfällig tjänst är vi i behov av i dagsläget. Snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: A759969
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Randh Melissa Quzmar randhmelissa.quzmar@soltakab.se 010-331 32 15

Företag
SOLTAK AB

Adress
SOLTAK AB
Trollhättevägen 20
44234 Kungälv

Kontorsadress
Trollhättevägen 20 44234 Kungälv

Jobbnummer
4583276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Soltak AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Soltak AB: