Löneadministratör
Hofors kommun, Personalfunktionen / Ekonomiassistentjobb / Hofors
2018-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2020-10-21) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun, Personalfunktionen i Hofors Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt - oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mera på
www.hofors.sePersonalfunktionen är en central stöd- och servicefunktion placerad under Kommunstyrelsen. Funktionen består idag av fyra löneadministratörer/systemförvaltare, två HR-specialister och en HR-chef.
Vårt uppdrag är att operativt och strategiskt stötta chefer och medarbetare i personalfrågor i bland annat:
• Lön
• Arbetsmiljö & Rehabilitering
• Kompetensförsörjning
• Lagar & Avtal
• Pensions- & Försäkringsfrågor
Publiceringsdatum2018-11-19ArbetsuppgifterPersonalfunktionen i Hofors kommun söker nu en vikarierande löneadministratör på 100%, då en av våra löneadministratörer ska vara föräldraledig. Vi söker dig som vill jobba med oss under minst ett år.
Som löneadministratör har du ett varierat arbete där du har en viktig roll i hela löneprocessen. Du arbetar med allt från inrapportering till utbetalning samt med support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare.
En stor del av ditt arbete kommer vara i lönesystemet Personec P samt i Time Care Pool och Multi-Access. I det dagliga arbetet ingår förutom ovanstående bl.a.:
• Intyg
• Rättningar
• Kontroller
• Myndighetskontakt
• Utveckling av processer
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning inom löneområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet.
Du har goda datorkunskaper samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig sektor.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som är positiv, strukturerad, kommunikativ och serviceinriktad samt van att arbeta mot deadlines. Du har förmågan att arbeta både självständigt och i team samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Då övervägande delen av våra medarbetare är kvinnor ser vi gärna fler manliga sökande till denna tjänst.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
OBS! Urval kan ske löpande, tjänsten kan vara tillsatt innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-02-01 Eller enligt överenskommelse, upphör: 2020-01-31 Minst ett år.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 71/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Bredin 070 - 086 01 67
FöretagHofors kommun, Personalfunktionen
AdressHofors kommun, Personalfunktionen
Granvägen 8
81381 HOFORS
KontorsadressGranvägen 8 HOFORS
Jobbnummer 4465405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.