Löneadministratör

Stiftskansliet / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stiftskansliet i Umeå, Luleå, Torsby, Karlskoga, Karlstad eller i hela Sverige

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av löpande löneadministrativt arbete som löneutbetalningar, tolkning och tillämpning av lagar och avtal, inrapportering av löneuppgifter och statistik samt pensionsärenden. Som löneadministratör har du en stödjande och rådgivande roll gentemot servicebyråns kunder.

Publiceringsdatum
2018-08-31

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har relevant utbildning inom området och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värdesätter att du är strukturerad, noggrann, flexibel och serviceinriktad. Du ska ha lätt för att samarbeta.


Luleå stift driver sedan 2014 en servicebyrå som erbjuder tjänster inom personal- och ekonomiadministration till församlingar i Norr- och Västerbotten. På servicebyrån arbetar tjugo personer och kontor finns i både Umeå och Luleå.

Varaktighet, arbetstid
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter och ett trevligt arbetslag med god laganda. Vi har bra arbetsvillkor, ger frihet under ansvar och gör det möjligt att kombinera arbete med t ex föräldraskap.

Ersättning
Vikariat på heltid under föräldraledighet med start under november 2018 respektive januari 2019. Vikariaten pågår under ca 11 månader med eventuell förlängning.
Luleå stift strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald bland sina anställda.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-17

Företag
STIFTSKANSLIET

Adress
STIFTSKANSLIET
STATIONSGATAN 40
97232 LULEÅ

Kontorsadress
STATIONSGATAN 40

Jobbnummer
4322183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stiftskansliet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stiftskansliet: