Löneadministratör

Svenska kyrkan Helsingborg / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska kyrkan Helsingborg i Helsingborg

Genom våra fyra församlingar och begravningsverksamheten vill vi i Helsingborgs pastorat vara där människor är och möts. Tillsammans vill vi ge människor hopp och mervärde i mötet med Svenska kyrkan.

Svenska kyrkan Helsingborg består av de fyra församlingarna Filborna, Gustav Adolf, Maria och Raus, en kyrkogårdsförvaltning och ett kansli. Här arbetar ca 210 medarbetare och vi har HR-målet att vara en av Lunds stifts mest attraktiva arbetsgivare. Lön/ekonomiavdelningen som leds av ekonomichefen finns på kyrkokansliet i centrala Helsingborg. På kansliet har även övriga stödfunktioner som HR, Kommunikation, IT, Pastorsexpedition och Växeln har sin arbetsplats. Samtliga avdelningar arbetar aktivt med att digitalisera processer för att nå en större säkerhet och effektivitet.

Som löneadministratör är du en av tre personer som arbetar med ca 350 löneutbetalningar varje månad. Dina arbetsuppgifter innefattar hela löneprocessen; allt ifrån att kontrollera registrerad rapportering från medarbetarna och bearbetning av lönedata till slutlig utbetalning av lön. Du ska säkerställa att löneutbetalning sker korrekt och i rätt tid, samt att det lag- och regelverk som berör lönehantering och beskattning följs.
Helsingborgs pastorat är i implementeringsfasen av ett nytt tidredovisningssystem som kommer att effektivisera lönearbetet och du kommer vara en viktig del i arbetet med att förändra och utveckla arbetsrutiner.

Tillsammans med dina kollegor är du ett stöd till såväl cheferna som de anställda i diverse löne- och avtalsfrågor. I tjänsten ingår att vara back-up för årsavslutshantering och stöd/avlastning för löneföreståndaren.

Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön och har några års erfarenhet av lönehantering. Du är noggrann, systematisk och har ett öga för detaljer. Du har ett intresse för utveckling och lätt för att ta till dig nya system. Du ansvarar för att självständigt hålla dig uppdaterad i en ständigt föränderlig värld av lagar och avtalsbestämmelser. Du har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i en mindre arbetsgrupp.

Vi ser gärna att du delar Svenska kyrkans värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 1 november 2018.

Hör av dig till:
Tomas Andersson, Ekonomichef, 042-189160,
Charlotta Frennesson, Löneföreståndare, 042-189166

Kontakt Fackliga företrädare:
Vision, Christer Chalmenborg, 042-189191

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-08-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-12
Ange följande referens när du ansöker: Lönadm2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ekonomichef Tomas Andersson 042-18 91 60

Företag
Svenska Kyrkan Helsingborg

Adress
Svenska Kyrkan Helsingborg
Box 1453
25114 HELSINGBORG

Kontorsadress
Södra storgatan 22

Jobbnummer
4311966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska kyrkan Helsingborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska kyrkan Helsingborg: