Löneadministratör

Österåkers Kommun / Ekonomiassistentjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.

Har du arbetat ett par år med löneadministration och vill vara med oss att driva utvecklingen framåt? Vi hoppas kunna erbjuda dig nästa utmaning!

Publiceringsdatum
2018-04-09

Dina arbetsuppgifter
Personalenheten består av fyra löneadministratörer, en lönechef, tre HR-konsulter och en personalchef. Löneadministratörerna hanterar varje månad ca 2800 löneutbetalningar. Arbetet som löneadministratör innefattar hela löneprocessen, vilket bl.a. innebär:

• Löneadministration
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal
• Support och information till kommunens chefer och medarbetare
• Kontakter med myndigheter

Vi arbetar i lönesystemet eCompanion och alla enheter använder självrapporteringsverktygen Rapportera eller BeSched för avvikelserapportering.

Kvalifikationer
Vi söker dig med flera års erfarenhet av lönearbete och som har goda kunskaper om löneprocessen. Du har en relevant utbildning, gärna en KY-utbildning inom området, eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av lönearbete i kommunal verksamhet. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har goda kunskaper i Office-paketet och då främst av Excel. Har du dessutom arbetat i eCompanion och BeSched samt har kunskaper i pensionshandläggning är det meriterande. Även vana att tolka avtal är meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift förutsätts.

Som person har du lätt för att samarbeta och är serviceinriktad i interna och externa kontakter. Du är självständig och har erfarenhet av att driva egna projekt. Arbetet kräver att du är flexibel, strukturerad och noggrann.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Anställningens omfattning

Heltid, 40 timmar

Anställningsform

Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag

25 april

Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helene Lindström, Lönechef helene.lindstrom@osteraker.se 08-54081038

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 22

Jobbnummer
4070168

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: