Löneadministratör

Lindesbergs kommun / Ekonomiassistentjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Arbetsplatsen
Som löneadministratör tillhör du personalenheten vid kommunledningskontoret. Personalenheten består av 16 medarbetare och vi arbetar konsultativt med frågor inom både lön och personal. Du har nära till dina kollegor inom arbetsområdet.

Publiceringsdatum
2018-03-13

Dina arbetsuppgifter
Medarbetarna vid Lindesbergs kommun rapporterar frånvaro och avvikelser via lönesystemet Personec självservice och ditt uppdrag som löneadministratör innebär att du tillsammans med dina kollegor arbetar för att ge bra stöd till våra chefer, assistenter och medarbetare i löne-, anställnings- och avtalsfrågor. Arbetet innebär ett stort eget ansvar där målet är ?rätt lön i rätt tid?.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• registrera och kvalitetssäkra uppgifter i lönesystemet utifrån underlag.
• göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar.
• samarbeta med och stödja chefer i anställnings- och lönefrågor.
• skriva arbetsgivarintyg och lämna uppgifter till olika myndigheter.
• arbeta med att dokumentera rutiner och processer.
• ge förebyggande stöd till verksamheterna genom utbildning, användarstöd och rådgivning i olika lönefrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse för lönefrågor! Du har några års erfarenhet av lönearbete. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete med kollektivavtal inom offentlig sektor samt lönesystemet PersonecP. Du har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial utbildning inom löneadministration.

Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att planera och prioritera ditt arbete utifrån deadlines. Du har en pedagogisk förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta och tycker om att ge bra stöd till chefer och medarbetare. Vidare tror vi att du som söker både gillar att arbeta självständigt och samarbeta med andra i grupp.

Vad erbjuder vi dig?
Ett varierande arbete som innebär ett ständigt lärande där du får möjlighet att utveckla din kompetens inom området. Vi erbjuder förmåner som semesterväxling, motionstimme, flexibel arbetstid med mera.

Övrig information
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel, 0581-810 00.

Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-02
Ange följande referens när du ansöker: KS 2018/115
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
PA-konsult Maria Elisson 0581-81065

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG

Kontorsadress
Stentäppsgatan 5

Jobbnummer
4017931

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: