Löneadministratör

Experis / Ekonomiassistentjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Jönköping, Aneby, Nässjö, Sävsjö, Falköping eller i hela Sverige

Experis arbetar med rekrytering och konsultverksamhet inom kvalificerad kompetens, från chef- och ledningsnivå till specialistfunktioner inom framför allt Engineering, IT, Finance och Executive. Experis har årligen cirka 1 600 konsulter ute i uppdrag över hela landet. Vi finns på över 50 kontor runt om i Sverige och är en del av ManpowerGroup. Experis hjälper kunder och kandidater att möta utmaningarna med the Human Age, där kampen om talanger och kompetenser ökar stadigt. Med en tydlig differentiering arbetar Experis genom vårt Research and Sourcing Center med att attrahera efterfrågad kompetens för att möta våra kundernas ökade efterfrågan på kompetens och innovativa lösningar. Experis unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra konsulter.

Har du utbildning inom HR/Ekonomi, har erfarenhet av att ha arbetat med löner? Är du van vid att arbeta med flera ärenden och arbetsuppgifter parallellt och har en förmåga att prioritera och förutse lösningar? Vi söker just nu tillsammans med vår kund i Jönköping en löneadminstratör för ett uppdrag på 3 månader.

Publiceringsdatum
2018-02-05

Dina arbetsuppgifter
Följande arbetsuppgifter kan förekomma:

* bearbeta och kontrollera löneunderlag.
* ta fram lönelistor.
* ta fram rapporter och statistik.
* redovisa skatter och arbetsgivaravgifter.
* sammanställa tid- och frånvarorapporter.
* svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet).
* arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Kompetenser
* gymnasium eller likvärdig utbildning.
* minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör.
* goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Heroma, Agda m.fl.) och ekonomisystem(exempelvis Agresso, Raindance m.fl.).

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och van vid att samarbeta. Du talar och skriver flytande på svenska och din engelska skall vara god.

Arbetstider
Dagtid 100%. Uppdraget är på 3 månader med goda chanser till förlängning.

Ansökan
Du söker tjänsten på www.manpower.se med registrerat CV genom att klicka på ansökningsknappen. Ansöker du på annat sätt riskerar du att inte komma med i processen. Har du frågor så är du välkommen att kontakta Emil Tranefors via mail: Urvalet kommer att ske löpande varför vi gärna ser att du skicka in din ansökan snarast.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 38194
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emil Tranefors Emil.Tranefors@manpower.se

Företag
Experis

Adress
Experis
55320
55320 0680

Kontorsadress
Södra Strandgatan 3

Jobbnummer
3946654

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: