Löneadministratör
Stena Line / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2018-10-01) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg,
Borås,
Trollhättan,
Varberg,
Lidköping eller i
hela Sverige Är du en kommunikativ löneadministratör som söker en ny utmaning? Då ska du söka tjänsten hos vår landlöneavdelning!
Stena Line är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete som sträcker sig över hela verksamheten, där vi utvecklar vårt sätt att möta både affärsbehoven och våra kunders förväntningar när det gäller digitalisering. Vårt mål är att vara ett verkligt innovativt företag med framtiden i sikte. Vi vill bli ett ännu mer kundfokuserat, digitalt och hållbart företag som är attraktivt för både kunder, anställda och partners. Vår avdelning arbetar ständigt med processförbättringar och har som strategi att digitalisera samt automatisera våra transaktionella processer, där du har stor möjlighet att vara delaktig i spännande, utvecklande projekt. Kanske vill du styra en av våra robotar?!
Vad kommer du arbeta med?
Som löneadministratör på Stena Lines HR-avdelning kommer du få hantera och sköta det löpande lönearbetet för våra landanställda. Du arbetar i Agda PS och har ansvar för uppgifter så som månatliga lönekörningar, löneutbetalningar, lönejusteringar, sociala avgifter, årsrapportering och pensioner. Dina främsta kontaktytor utgörs av våra medarbetare, chefer och ett gäng härliga kollegor på avdelningen.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad inom ekonomi eller lön. Du har minst tre års erfarenhet av löneadministration och gärna erfarenhet av ekonomi. Att du har erfarenhet av systemet Agda och rapportering till Collectum är givet, precis som att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Är du en analytisk, lösningsorienterad och strukturerad person som trivs i ett ekonomiskt arbete där du får ha ett helhetsperspektiv av hela löneprocessen, så är detta rollen för dig. Du är van att arbeta kundorienterat och med externa samarbetspartners och tycker det är roligt.
Det är viktigt att du är en kommunikativ person som är trygg i dig själv gällande lönearbete, då du ansvarar för helheten i löneprocessen och löpande avstämningar med både övriga ekonomiavdelningen samt HR i ditt dagliga arbete. Det är meriterande om du arbetat i en organisation med olika kollektivavtal samt om du har erfarenhet av system- och processförbättringar.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning, med placering på huvudkontoret i Göteborg. Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men dock senast 4 januari, 2018. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Manager HR Shared Services Anna-Katharina Abrahamsson +46-704858740.
Stena Line är ett internationellt transport- och reseserviceföretag och ett av världens största färjerederier. Linjenätet är det mest heltäckande i Europa och omfattar ett stort antal strategiskt belägna färjelinjer i Skandinavien, Storbritannien och Baltikum. Antalet anställda uppgår till 5100 där en majoritet arbetar med service och försäljning. Årligen transporterar Stena Line över 7 miljoner passagerare, 1.5 miljoner bilar och 2 miljoner fraktenheter. Läs mer på
www.stenaline.com.Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-12-13ErsättningLön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStena Line
AdressStena Line
Emigrantvägen 20
41327 Göteborg
KontorsadressEmigrantvägen 20
Jobbnummer 3851873
Observera att sista ansökningsdag har passerat.