Löneadministratör

Mölndals stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2016-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2019-03-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi ca 5000 medarbetare som är stolta över att ha ett av Sveriges viktigaste jobb; att skapa bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Våra ledord är mod och kreativitet. För oss är det viktigt att tänka annorlunda och prova nya saker för att vi ska kunna utveckla våra verksamheter och bidra till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva i. Vi vill att de vi är till för ska märka skillnaden och känna engagemanget. Varje dag.

Med närhet till storstaden erbjuder Mölndal en unik natur, kultur- och industrihistorisk miljö. Tillsammans med kollegor som vill samarbeta och dela kunskap, får du ett arbete i en dynamisk region där det är attraktivt att jobba och bo.

Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen består av Enheten för chefsstöd, Vikarieenheten samt Löneenheten. På Löneenheten är vi 20 medarbetare och här arbetar löneadministratörer, systemadministratörer Timecare planering samt systemförvaltare HR-system.


Publiceringsdatum
2016-11-11

Arbetsuppgifter
Då vår kollega nu tar sig an en ny utmaning internt söker vi en kollega som vill arbeta hos oss. Arbetet som löneadministratör innebär bl a registrering, beräkning och utbetalning av löner, upprättande av anställningsavtal samt att bistå olika myndigheter med vissa uppgifter. Du är också ett aktivt och konsultativt stöd till chefer och medarbetare i personal- och lönefrågor.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning i löneadministration och erfarenhet av löneadministration i kommunal verksamhet. Du ska ha flerårig erfarenhet av att arbete med lönesystemet Personec P. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete med TimeCare planering. Du är en van IT-användare.
Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du är en god kommunikatör samt vill och kan samarbeta på ett konstruktivt sätt.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A626222
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Hellman 031- 315 20 07

Företag
Mölndals Stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals Stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
3156669

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: