Löneadministratör

3 / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 3 i Stockholm, Solna, Täby, Södertälje, Gnesta eller i hela Sverige

Vi på 3 tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på 3 som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till 3.

Vår HR- och löneavdelning består av 13 personer, varav tre arbetar med lön.

Löneavdelningen är hos oss en mycket viktig servicefunktion som arbetar nära verksamheten med att ge både stöd, struktur och lön åt över 1700 medarbetare och chefer på 3.

Vi söker nu en engagerad löneadministratör med starkt utvecklat sinne för service.

Vi erbjuder dig en öppen och härlig arbetsplats där vi som kollegor hjälps åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet och där kundnöjdhet är ett viktigt verksamhetsmål.

Tjänsten är ett föräldravikariat i ca 14 månader med start i november/december.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Du är löneadministratör för 3:s anställda och säkerställer att löneutbetalningarna alltid sker i rätt tid och med mycket hög kvalitet.
• Du arbetar med sedvanliga arbetsuppgifter inom löneområdet såsom framtagande av arbetsgivarintyg samt övriga intyg och rapporter till vår finansavdelning.
• Du kommer även att ta fram underlag för uträkning av provisioner och bonus.
• Du är ett viktigt stöd åt chefer och medarbetare i hela organisationen.

• Vi är ett bolag i ständig förändring därför krävs att du kan hänga med i högt tempo och anpassa processer efter detta.

• Du tar fram anställningsavtal samt registrerar nyanställda, förändringar samt avgångar i vårt HR system.
• Du rapporterar till lönechefen.

Dina erfarenheter och kunskaper

• Du har arbetat minst 2 år med löneadministration, helst inom tjänstesektorn.
• Det är meriterande om du har jobbat i systemet Hogia Lön (alla moduler).
• Det är mycket meriterande med goda kunskaper i Excel.
• Du bör ha erfarenhet av hela löneprocessen från ax till limpa.
• Du är självklart en serviceinriktad och ansvarstagande person, och kan arbeta både självständigt och i grupp och trivs i en snabbt föränderlig miljö med många engagerade medarbetare.

Vad 3 kan erbjuda dig

• 30 dagars semester
• 3 Extra lediga dagar och möjligheten att ta ut lediga dagar flexibelt (läs mer på vår hemsida kring mångkulturella kalendern)
• Subventionerad lunchförmån
• Personalrabatt på tex mobiltelefoner
• Friskvårdsbidrag om 2 000 kr per år
• ITP avtalad pension

Välkommen till en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt Great Place to Work och European Business Awards.

Passar detta in på dig? Sök då tjänsten idag, då vi gör vårt urval fortlöpande. Har du funderingar är du välkommen att kontakta Liesen Wargh, Lönechef på 0735-33 74 24

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2016-09-02

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
3

Adress
3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 98

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3026034

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 3: