Löneadministratör

Mölndals stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Mölndal
2016-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2019-03-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 4 600 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 63 340 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Publiceringsdatum
2016-06-23

Arbetsuppgifter
Mölndals stad har en samlad HR-avdelning med övergripande ansvar för stadens arbetsgivarfrågor. Avdelningen ansvarar för chefsstöd till personalansvariga chefer, löneadministration för hela staden samt har en vikarieenhet.

Löneenheten består av 19 personer. Som löneadministratör kommer du att vara ett aktivt konsultativt stöd till chefer och anställda i personal och lönefrågor. För rätt person kommer tjänsten även att innebära ett ansvar för support, utbildning och framtagande av utbildningsmaterial kring schema/bemanningssystemet Timecare planering. Det innefattar delaktighet i planering och genomförande av uppgraderingar, underhåll av systemet samt kontakt med systemleverantörer när det gäller support, felsökning och förvaltningsfrågor. Du kommer också att ge viss support kring schemaläggningsfrågor gentemot verksamheterna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är erfaren löneadministratör, helst med erfarenhet från Personec P. Du har utbildning i löneadministration och erfarenhet av löneadministration i kommunal verksamhet. Du är även van att arbeta med TimeCare planering. Som person är du positiv, noggrann och strukturerad. Du har ett konsultativt förhållningssätt och tycker om att samarbeta med andra.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-29
Ange följande referens när du ansöker: A589453
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars-Gunnar Olsson, Enhetschef
Helena Hellman, HR-Konsult 031- 315 20 07

Facklig kontakt
Åsa Kramér, SACO 031-315 14 36
Josefin Cederberg, Vision 031-315 17 29

Företag
Mölndals Stad, HR-avdelningen

Adress
Mölndals Stad, HR-avdelningen
Göteborgsvägen 11-17
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal

Jobbnummer
2922193

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, HR-avdelningen: