Löneadministratör

Karlstads kommun, Kommunledningskontoret / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2018-11-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret i Karlstad

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Arbetsgivarenheten, där tjänsten är placerad, arbetar koncernövergripande med arbetsgivarstrategiska frågor.
Enheten har cirka 20 anställa och vår arbetsplats finns i Bibliotekshuset i centrala Karlstad.

Publiceringsdatum
2016-04-01

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med löneadministration i lönesystemet Heroma. Det innebär bland annat att registrera nya anställningar och avslut samt att skriva tjänstgörings- och arbetsgivarintyg.

Arbetet innebär också att ge stöd till chefer och medarbetare i förekommande lönefrågor. Du kommer att ha många kontakter både internt och externt. Viss information om regler och rutiner förekommer också, såväl skriftligt som muntligt inför grupp.

Kvalifikationer
Du har lägst gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller ekonomisk inriktning. Du ska också ha läst en påbyggnadsutbildning till lönespecialist eller liknande eller ha några års yrkeserfarenhet av lönearbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete inom offentlig sektor och personalsystemet Heroma.

För att trivas som löneadministratör behöver du tycka om att arbeta med att ge service till andra och ha många kontakter. Vidare behöver du vara noggrann, gilla att arbeta mot deadlines och vara bekväm i att arbeta självständigt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: A553218
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Åkerlind, förvaltningsledare 054-540 10 48 annika.akerlind@karlstad.se

Företag
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
Karlstad
65184 Karlstad

Kontorsadress
Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad

Jobbnummer
2755337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads kommun, Kommunledningskontoret: