Löneadministratör

Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen / Ekonomiassistentjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen i Botkyrka

Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med nära 90 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt ung och internationell befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.

Löneenheten inom Botkyrka kommun är en centraliserad tjänst och är organiserad under Kommunledningsförvaltningen som en av två enheter på HR avdelningen. Vi befinner oss i ett spännande utvecklingsläge gällande såväl system som arbetssätt då vi under 2015 påbörjade ett arbete med Lean.
Detta betyder för oss att vi sätter verksamheternas
behov främst och planerar resurser därefter.

Du kommer att ingå i ett team om 17 duktiga kollegor som tillsammans med lönechefen arbetar med ständiga förbättringar av verksamheten där vi har våra chefer och medarbetare som våra viktigaste användare och kunder.
Vi är idag 13 Lönekonsulter, två Systemförvaltare och en Förvaltningsledare samt en Löneekonom.
Löneenhetens uppdrag i Botkyrka kommun är att leverera rätt lön till i rätt tid!

Publiceringsdatum
2016-03-15

Arbetsuppgifter
En av våra Lönekonsulter går på föräldraledighet och vi behöver en klippa, Löneadministratör, som känner sig säker på samtliga moment i löneadministrativa processen och är framförallt, van att skriva avtal och hantera frågor från chefer och medarbetare. Du behöver vara snabb och lättlärd och tycker om att jobba med deadlines. Du har dokumenterad erfarenhet av löneadministration alt. avtalsskrivning för verksamheter som finns i kommunal regi som t ex. ferie- och uppehållslöner och omvårdnadspersonal.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet av att jobba i team och samtidigt vara självgående och erfarenhet av att jobba med kunder som är chefer och medarbetare i t ex supportärenden kopplat till löneadministration. För detta behöver du vara duktig på att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt, driva och avsluta dina åtaganden på ett positivt sätt samt ha en hög servicekänsla.
Du trivs med att arbeta självständigt på ett noggrant sätt och är van vid att planera och organisera ditt arbete mot uppsatta tidsramar och tillsamman med din arbetsgrupp.
Du behöver också ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel samt moderna HR system. Vi använder HR-systemet HRM Software, Ärendehanteringsystem MMK software och Teamviewer.

I Botkyrka har vi medborgarnas fokus, är vi öppna, är orädda och energiska - kommunens ledord - känner du igen dig i dem och beskrivningen av rollen ovan - då passar vi för varandra!
Botkyrka kommun strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. Därför välkomnar vi sökande oberoende av funktionshinder, kön, etnicitet och sexuell läggning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Urvalet sker löpande så det är viktigt att du skickar in din ansökan snarast. Tillträde enligt överenskommelse , upphör: 2017-09-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A553033
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Monia Stavrum, Chef Löneenhet 08-530 63084 monia.stavrum@botkyrka.se

Företag
Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen
Munkhättevägen 45
14785 TUMBA

Kontorsadress
14785 TUMBA

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2726921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Botkyrka kommun, Kommunledningsförvaltningen: