Löneadministratör
Rättviks kommun, / Ekonomiassistentjobb / Rättvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Rättvik,
Leksand,
Mora,
Gagnef,
Orsa eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rättviks kommun, i Rättvik,
Leksand eller i
hela Sverige Rättvik - livskvalitet in på knutarna! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra innevånare och besökare, vilket bidrar till vår ökade inflyttning. Bidrar till trivseln gör också vårt rika kultur- och föreningsliv och vår unika natur. Bevarade traditioner, nytänkande och mod i samklang skapar en fantastisk livsmiljö.
Rättviks kommun ska vara en framtidskommun för boende och besökande kännetecknad av entreprenörsanda och småskalighet. Under devisen "Där tradition möter framtid" vågar vi utmana och utveckla vår kommun, med avstamp i vår historia. Vi vill nu välkomna ännu en medarbetare in i dessa spännande processer!
Personalenheten levererar stöd till kommunens och de kommunala bolagens chefer och ledning inom personalområdet. En del av personalenhetens verksamhet är lön- och pensionsadministration och vi söker nu en ny medarbetare!
Publiceringsdatum2016-03-01Dina arbetsuppgifterLöneadministration sker idag till hög grad genom självrapportering i HR-systemen vilket medför andra arbetsuppgifter för löneadministratören och ställer andra krav på kompetens och färdigheter än förr.
Tillsammans med de andra löneadministratörerna svarar du för att hantera löne-och pensionsadministration. De löpande arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Inrapportering av anställningsuppgifter och löneuppgifter
• Avstämning, kontroll och rättelser
• Tolkning och tillämpning av lagar och avtal
• Kontakter med myndigheter
• Arbete i helpdesk och hantering av ärendesystem
Som löneadministratör hos oss behöver du ha en bred kompetens inom löneadministration och den arbetsrätt som är kopplad till löneområdet.
Du kommer också att få möjlighet att fördjupa dig inom något/några områden. Där är du personalenhetens specialist - du utbildar, omvärldsbevakar och driver utveckling inom området i fråga.
Förvaltning och utveckling av våra HR-system så att de tjänar organisationen så ändamålsenligt som möjligt är också ett område där löneadministratören har en viktig roll. Vi värnar också om ett nära samarbete mellan löneadministratör och personalstrateg för att ge våra chefer ett professionellt stöd.
Vem är du?
Vi söker dig som har kvalificerad eftergymnasial utbildning inom löneområdet, till exempel yrkeshögskola, eller motsvarande kompetens. Du behöver vara väl bevandrad inom kompetensområdet då förvaltningarna är beroende av de bedömningar vi gör vilket kräver att vi är noggranna och pålästa.
Erfarenhet från kommun/landsting eller annan stor arbetsgivare, vana att arbeta med kollektivavtalet HÖK/Allmänna Bestämmelser, erfarenhet av att arbeta i moderna HR-system (i synnerhet Heroma) samt arbete med pensionsadministration är meriterande men inte ett krav.
Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och vi förutsätter att du är en van IT-användare.
För att trivas och göra ett bra jobb tror vi att du är trygg i dig själv, har god självkänsla och en positiv inställning. Vi är en liten enhet så förmåga att arbeta självständigt är nödvändigt. Samtidigt innebär arbetet mycket interna och externa kontakter vilket kräver en smidighet och lyhördhet i mötet med andra och att du är pedagogisk och kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-20
Ansökan kan skickas till e-postadress:
anna.nises@rattvik.seKontaktAnna Nises Borgström, Personalchef 0248-70138 (direkt) 0248-70000 (växel)
anna.nises@rattvik.seFöretagRättviks kommun,
AdressRättviks kommun,
BOX 65
79580 RÄTTVIK
KontorsadressStorgatan 20
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0248-70000
Jobbnummer 2699265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.