Löneadministratör

Cinnober Financial Technology AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2016-02-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Cinnober Financial Technology AB i Stockholm

Cinnober är en världsledande leverantör av finansiell teknologi, med kunder i merparten av de stora finansmetropolerna. Vår målgrupp består främst av internationella börser, clearinghus, banker och mäklarhus. 
Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsmiljö med internationell och familjär anda. Att ständigt ligga i teknikens framkant och att utveckla i Java är andra kännetecken för oss.
Bolaget består av 250 medarbetare, fördelat på 35 nationaliteter. Merparten av dessa arbetar på kontoret i Stockholm och därutöver finns vi representerade med ett 60-tal personer i Umeå, samt i London och New York.
Sedan 2014 är Cinnober listat på First North i Stockholm.
Cinnober is a leading global provider of financial technology with customers in most of the major financial centers. Our target market consists mainly of international exchanges, clearing houses, banks, and brokerages.
We offer an exciting and dynamic work environment with an international, friendly spirit. We are known for being constantly at the forefront of technology and for using Java as our code development language.
The company's 250 employees are distributed among 35 nationalities. The majority work at the office in Stockholm, 60 work in Umeå, and we also have representatives in London and New York.
Cinnober has been listed on First North in Stockholm since 2014.

Vill du vara med och utforma vårt nya lönekontor med eget ansvar för hela löneprocessen?

Publiceringsdatum
2016-01-20

Dina arbetsuppgifter
Ekonomiavdelningen arbetar med allt som rör ekonomi på Cinnober och löneadministrationen skall med denna tjänst bli en ny del av ekonomiavdelningens ansvarsområden. Därför har den nya löneadministratören stor möjlighet att påverka rutiner och processer kring allt som rör löneadministration för att på så sätt forma vårt nya effektiva och professionella lönekontor.

Som löneadministratör har du ensam helhetsansvaret för hela löneprocessen, med allt ifrån hantering av tidsredovisning, utläggshantering, reseräkningar, pensioner och utbetalningar. Du skall kunna svara på frågor som rör lön från våra 250 anställda. Utöver detta ansvarar du också för löpande administrativa uppgifter såsom bokföring, framtagande av rapporter och statistik som rör löneadministrationen.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön, med minst 3 års erfarenhet från liknande arbete. Du har god kunskap om löneprocesser och kan lagar och regler kring lönehanteringen. Du har tidigare arbetat självständigt med lön och har viljan och drivkraften att på egen hand förbättra och effektivisera nuvarande rutiner. Du är mycket strukturerad, noggrann och organiserad i ditt arbetssätt. Du är en van datoranvändare och behärskar Outlook och Officepaketet väl och det är meriterande om du har erfarenhet från flera lönesystem. Vi arbetar för närvarande i Visma Lön. Din svenska och engelska är god i både tal och skrift.

Som person har du ett utpräglat service-tänk mot alla kollegor och du har förmågan att själv organisera och planera ditt arbete på ett sådant sätt att hela löneprocessen genomförs med yttersta kvalitet. Du har en positiv och öppen attityd. Du har lätt att samarbeta och kommunicera. Du är pålitlig, flexibel, ödmjuk och strukturerad. Vidare är du lösningsfokuserad, självgående och tycker om att ha mycket att göra. Du har stora chanser att utvecklas och få dra nytta av dina egna styrkor och fallenheter inom teamet. Vi eftersträvar mångfald och välkomnar alla sökanden.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start omgående med placering på vårt kontor på Kungsgatan 36, Stockholm.

Urval och intervju sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten kontakta Johan Rönnestig tf. CFO ( johan.ronnestig@cinnober.com ) eller Karin Johansson Head of People Management ( karin.johansson@cinnober.com alt 08-50304793).

Samtal från externa säljare och rekryteringsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Cinnober Financial Technology AB

Adress
Cinnober Financial Technology AB
Kungsgatan 36
11135 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 36

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2625178

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Cinnober Financial Technology AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Cinnober Financial Technology AB: