Löneadministratör

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 125 medarbetare och i koncernen närmare 2200 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Karlstad och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.

Löneadministratör

Beskrivning av tjänsten: Just nu söker Accountor en löneadministratör på heltid med tillsättning snarast! Du ska hantera våra interna löner samt vara en administrativ resurs på stabsnivå, du rapporterar direkt till HR-chefen. I rollen som löneadministratör har du fullt ansvar för Accountors löner, och hanterar löneprocessen från ax till limpa. Du verkar på ett naturligt sätt för hög leverans och kvalité i ditt arbete. Att vara proaktiv och bidra till verksamheten inom ditt område känns naturligt för dig.

Publiceringsdatum
2015-12-08

Arbetsuppgifter
Personadministration i lönesystemet Hogia Lön Plus samt försystem Hogia PA och Flex Resa & utlägg

Hantering av övriga lönehändelse

Lönebearbetning och beräkning i lönesystem

Producera lönespecifikationer

Löneutbetalning

Beräkning av semesterlön

Hantering av pension/- övriga försäkringar

Producera arbetsgivarintyg

Lönerevision

Rapportering sjukfrånvaro till Försäkringskassan

Statistikhantering och kontakt med myndigheter

Årsskiftesrutiner (lönesystem, kontrolluppgifter, CSR förfrågan, semesterårsskifte)Kontakter med myndigheter

Bevaka förändringar i befintligt lönesystem, lagar, avtal samt övriga regelverk

Övriga HR-relaterade arbetsuppgifter (ex. utbildning och samordning)

Din profil Du som person är noggrann och strukturerad, tar stort eget ansvar och har en förmåga att prioritera. Att jobba mot uppsatta mål stimulerar dig, och du månar om att ge service i världsklass. Du är kommunikativ och social, och är ödmjuk i din framtoning. Administration kommer lätt för dig, och du håller god ordning och reda. Utöver det gillar du utmaningar, och är en solklar teamspelare. Du får gärna vara systemintresserad i viss mån.

Erfarenhet Vi vill att du har en löneutbildning i grunden, gärna KY/YH med inriktning lönekonsult/specialist. Du har arbetat med lön i minst två år och har goda kunskaper som gör att du självständigt kan ta dig an arbetsuppgifter. Du har arbetat i Hogia och är väl bekant med systemet, samt har god kunskap om olika typer av kollektivavtal gällande tjänstemän.

Om företaget Vad kan vi erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med många möjligheter. Vi levererar högklassiga redovisning- och lönetjänster på ett modernt sätt. Våra värderingar, Respekt, Tillit, Mod och Framtid är mycket viktiga för oss, och styr oss i vår vardag. Du kommer att få en viktig roll med många kontaktytor i en händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Vi genomför en gång per år undersökningen Great Place To Work och är mycket engagerade i att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder flera förmåner bl.a. som friskvårdsbidrag. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Ansökan och kontakt Låter det intressant? Skicka in din ansökan & CV snarast! Observera att urvalet görs löpande. Har du konkreta frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Monika Sundesson på 08-506 116 62

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Dalagatan 100
11181 Stockholm

Kontorsadress
Dalagatan 100

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2567190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: