Löneadministratör
Sandvikens kommun, Personalkontoret / Ekonomiassistentjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken Inom Sandvikens kommun arbetar drygt 3000 människor och här finns cirka 370 yrken representerade. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, delaktighet och respekt. Vår vision är ett Sandviken där världen alltid är närvarande, där vi känner oss hemma och där vi tillsammans gör varandra bättre.
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och påverkar och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och idéer som berikar och uppleva glädjen i att göra skillnad. Din personliga och professionella utveckling är viktig för oss och vi strävar efter kloka arbetssätt där dina kompetenser medverkar på bästa sätt. Tillsammans bidrar vi till välfärd och hållbar utveckling för Sandvikens 37 000 invånare.
Löneenheten består av tio medarbetare samt chef. Vi arbetar med allt från löneadministration till systemförvaltning i nära samarbete med våra förvaltningar och vissa bolag inom kommunkoncernen. Vi använder HR-systemet Personec P, Time Care Planering och Time Care Pool samt WinLas. Medarbetare i kommunen rapporterar själv in i HR-systemet.
Vi betalar ut ca 4 000 löner varje månad.
Publiceringsdatum2015-01-14ArbetsuppgifterKundorientering är ett centralt begrepp hos oss liksom ett ständigt pågående förbättringsarbete. Detta innebär bl a att vi under 2015 planerar att införa ett ärendehanteringssystem som stöd till vår lönesupport.
Vi har fokus på att ge service, information och stöd till våra chefer och medarbetare och vi lägger stor vikt vid vidareutveckling av processer, rutiner och våra stödverktyg inom IT.
I uppdraget som löneadministratör handlägger du alla typer av ärenden från anställning till avslut. Du stöttar chefer och medarbetare i alla typer av lönerelaterade frågor. Information till och utbildning av chefer och medarbetare ingår också i ditt uppdrag. Att tillsammans med övriga i löneteamet utveckla verksamheten med nya rutiner och arbetssätt ser du som en utmaning och bidrar till. I uppdraget ingår också kontakter med externa myndigheter.
KvalifikationerDu har lägst gymnasieutbildning och gärna eftergymnasial utbildning inom löneområdet.
Erfarenhet från lönearbete inom det kommunala avtalsområdet är meriterande och har du dessutom vana från arbete i Personec P och Time Care är det ett stort plus.
Egenskaper vi ser som viktiga:
• mycket god samarbetsförmåga
• förmåga att skapa bra relationer
• kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
• förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
• strukturerad och gillar att ha flera bollar i luften
Vi ser gärna att du är en person som tycker att det är viktigt med trevlig stämning på jobbet.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-03-01 eller efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 5-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnette Josefsson, Lönechef 026-24 14 26
anette.josefsson@sandviken.seFacklig kontaktTanja Elfström, VISION
tanja.elfstrom@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Personalkontoret
AdressSandvikens kommun, Personalkontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2128100
Observera att sista ansökningsdag har passerat.