Löneadministratör

Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Ekonomiassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

HR-enheten ligger organiserat inom Kommunstyrelseförvaltningen och består av 10 medarbetare. I HR-enheten ingår lönefunktionen, HR-funktionen, reception samt överförmyndare.

Publiceringsdatum
2013-10-28

Arbetsuppgifter
Salems kommun söker en löneadministratör med placering vid HR-enhetens lönefunktion. Vår målsättning är att leverera en effektiv och korrekt hantering av löner, arvoden, pensioner, försäkringar och annan personaladministration och att ge professionell service med gott bemötande till alla våra kunder.

Hos oss arbetar för närvarande två löneadministratörer, systemansvarig inräknad, som ansvarar för ungefär 1300 löneutbetalningar i månaden.
Självservice är genomförd i större delen av kommunen vilket innebär att enkla inmatningsuppgifter alltmer försvunnit.

Vi arbetar i lönesystemet e-Companion och för närvarande bistår vi i arbetet med införande av ett nytt personalplaneringssystem, Besched, inom vård- och omsorgsverksamheten

Kvalifikationer
Det är meriterande om du har en 2-årig kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot löneadministration.

Viktiga kompetenser för att lyckas är att vara initiativtagande, strukturerad, kvalitetsmedveten, serviceinriktad och att ha lätt för att samarbeta med andra. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av arbete med lön- och personaladministration inom den landstingskommunala sektorn.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Vi tillämpar flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast

Ersättning
Månadslön Tillträde enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-11-11
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A357869
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Beijer, Personalchef 08-532 598 00 margareta.beijer@salem.se
Åsa Olsen, HR-konsult 070-731 82 84 asa.olsen@salem.se

Företag
Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Adress
Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Jobbnummer
1687812

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: