Löneadministratör - Vikariat

Retail24 Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail24 Sweden AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Botkyrka, Södertälje eller i hela Sverige

Retail24 är verksamma i samtliga nordiska länder och har specialiserat sig på tjänster mot dagligvaruhandeln, detalj- och fackhandeln. Bland våra kunder finner ni flera av de största leverantörerna inom retail. Retail24 växer så det knakar så vi letar efter någon till vårt kontor i Kista, Stockholm.

Publiceringsdatum
2024-03-13

Om tjänsten
Föräldravikariat, ca 1,5 år
Startdatum: Omgående
Omfattning: 80%
Arbetstider: Mån-fre 8:00-15:00ca

I rollen som Löneadministratör kommer du ha hand om administrationen på Retail24. Detta innebär bland annat att förbereda matieral inför lönekörningen till vår externa lönebyrå, hantera arbetsgivarintyg, skapa anställningsavtal mm. Du kommer att arbeta tätt med avdelningscheferna på våra avdelningar Brand Activation, Merchandising och Sälj. Jobbet kan även innebär en del HR-relaterade frågor till vår personal.

Utöver administrationen kommer du ha hand om kontorets olika behov så som post, utskick, rapportering och övrig administrativ support till våra anställda. Det är en spindeln i nätet roll, med fokus på administration och kontorsservice.

Tjänsten är ett föräldravikariat om 80% preliminärt fram till augusti 2025, med planerat startdatum omgående. .

Dina arbetsuppgifter
• Förbereda underlag inför lön, såväl manuella som utdrag ur vårt system IC-plan
• Rapportera in nyanställda samt avslutade medarbetaruppgifter till vår lönebyrå
• Sammanställa underlag från avdelningschefer med OB, sjuklöner, frånvaro och övriga avvikelser
• Skriva och redigera jobbannonser samt administrera vårt rekryteringsverktyg TeamTailor
• Skrift och utskick av digitala anställningsavtal i OneFlow
• Hantering av arbetsgivarintyg, anställningsbevis
• Övriga HR rapporter/myndighetsrapporter
• Utskick och packning av post från kontoret
• Övriga administrativa uppgifter som är relaterat till kontoret

För att passa i tjänsten behöver du:

• Ha en bakgrund inom administration, helst med kompentens inom personaladministration
• God vana av Officepaketen som Excel, Outlook mm.
• Kommunicera obehindrat på svenska
• Möjlighet att vara fysiskt på plats på vårt kontor under kontorstid

Meriterande:

• Erfarenhet inom HR/Lön sedan tidigare
• Kunskap om handels kollektivavtal & LAS
• Tidigare arbetat i schemaläggningssystem/HR-system

Vi söker dig som är:

• Organiserad och strukturerad
• Prestigelös och gillar att hjälpa till där det behövs
• Flexibel
• Gillar att jobba i ett högt tempo med olika arbetsuppgifter

Om företaget
Retail24 grundades 2002 och har en fullskalig organisation i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Island med över 1000 anställda. Det strategiska målet är att stärka vår position som en ledande leverantör av våra tjänster i Norden. Våra värderingar kännetecknar Retail24, både internt och externt, och bör vara en riktlinje för hur vi kan interagera med kollegor och våra kunder.

https://retail24.se/om-oss/

Vi tar ej emot konsultuppdrag för denna tjänst, och vill ej bli kontaktade av externa rekryteringsbyråer.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Retail24 Sweden AB (org.nr 559006-4696), https://retail24.se/

Arbetsplats
Retail24

Jobbnummer
8538635

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail24 Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail24 Sweden AB: