Löneadministratör - deltid

Avanzera AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Vi söker nu för kunds räkning en Löneadmininstratör på deltid för ett uppdrag på ca 20 timmar/ månaden.
Tjänsten är tänkt att tillsättas under senvåren och väntas pågå under hela 2023.

Detta är konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba hos vår kund. Vi söker därför dig som har eget företag och fakturerar timmar eller dig som vill blir anställd på deltid hos oss.

I denna tjänst har du möjlighet att arbeta hemifrån förutom 1 dag i månaden då du besöker kontoret som är beläget på Södermalm. Vår kund arbetar i Hogia Lön Plus och för att kunna ge bästa förutsättningar för att komma in lätt i uppdraget söker vi främst dig som har jobbat i Hogia Lön Plus tidigare.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab

Publiceringsdatum
2023-03-16

Dina arbetsuppgifter
Som Löneadmininstratör kommer du att ingå i företagets ekonomiavdelning som idag består av en person.
Dina hudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att se till att lönerna betalas ut i tid samt stötta interna medarbetare med att svara på lönefrågor via mail.
Du agerar "ansiktet utåt" i organisationen och ser till att informera och strukturera information gällande personalfrågor med fokus på lön. Du kommer även ansvara för att checka av reseräkningar och hantera kvittoutlägg.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Svara på lönerelaterade frågor via mail
• Göra lönekörning till ca 50 medarbetare
• Checka av reseräkningar
• Hantera kvitton och utlägg
• Skicka in statistik till SCB
• Eventuellt ta ut diverse rapporter efter behov

Bakgrund
Vi ser gärna att du har god erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter och att du tidigare arbetat i en roll som Löneadmininstratör. Du trivs i en roll där du har kontakt med andra människor och där du får möjligheten att använda din talang inom service och pedagogik.
Som person är du ansvarstagande och strukturerad. Du ska kunna arbeta självgående och ta egna initiativ. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.

Om företaget
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1589".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Avanzera AB (org.nr 556520-1182), http://www.avanzera.se

Kontakt
Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se

Jobbnummer
7556772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: