Löneadministratör - 50%
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en Löneadministratör till tjänst på 50%. Uppdragstiden är 6 månader med start omgående. För rätt person innebär tjänsten mycket god chans till förlängning alternativt överrekrytering till kund. Kunden är en internationell aktör inom industriunderhåll som har flertalet kontor och verkstäder runt om i Sverige. Du sitter på kundens Stockholmskontor som är beläget i söderort.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Löneadministratör kommer du ha ansvar för beredning och utbetalning för bolagets 270 tjänstemän och kollektivanställda. Huvudsakligen tillämpar kunden månadslön men i viss utsträckning finns även timanställda. Du tillhör en mindre HR-avdelning som består av dig och HR-Chefen.
Du kommer exempelvis att:
• Löneförberedning och -utbetalning
• Statistik och rapportering
• Årliga kontrolluppgifter
• Support till chefer och anställda
• Kontakt med myndigheter
• Framtagning av intyg
Det här är tjänsten för dig som är Löneadministratör och vill bidra med dina kunskaper och färdigheter samt fortsätta utvecklas inom Lön och HR!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har minst 1 års arbetserfarenhet inom Lön. Vi ser gärna att du har genomfört YH-utbildning inom Lön. Du är systemvan och lättlärd i system. Vi ser gärna att du har arbetat i Agda sedan tidigare, men det är inget krav. Du är datavan och har goda kunskaper i Officepaketet. Du har särkilt goda kunskaper i Excel. Du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift.
Som person är du ansvarstagande, noggrann och har lätt för att bygga upp struktur i din administration. Du är serviceminded och trivs i en roll där du ger service till chefer och kollegor samt arbetar nära HR-chef. Du fungerar utmärkt i ett arbete med omväxlande tempo samt har en utmärkt förmåga att prioritera samt jobba mot deadlines. Vidare har du en utmärkt initiativförmåga och är - precis som dina kollegor - prestigelös och positiv.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdragstiden är på 6 månader med start omgående. Anställningsgraden är deltid - 50%. Arbetstiden förläggs under kontorstider. För rätt person innebär tjänsten mycket goda chanser till förlängning alternativt överrekrytering till kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Varaktighet, arbetstid
50% Kontorstider
Publiceringsdatum2015-05-09ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2286842
Observera att sista ansökningsdag har passerat.